Skip to content

Suljpa boli glava

septembar 6, 2008

Jesam ja obećala onaj pasulj nekome? Malo sam umorna ovih dana, mnoge obaveze su me pritisle, a slabo spavam, pa sam na rezervi . . . ali pasulj nema da omane :)

Pravila sam ga pre neki dan, ali nikako da stignem da vam ga pokažem.

Ovako, bitno je ustati rano i staviti pasulj da se kuva. U vodu, običnu, bez dodataka. Kako provri, voda se menja. Što više imate nerava i vremena, to bolje. Kod mene je to mama radila, mislim 3-4 puta.

U međuvremenu izdinstati luk u dubokoj šerpi, onako taman, da bude fino mekan, sa maaalo vode i jednom do dve šargarepe. Ja ih rendam na kolutiće, te bude tanko i brzo gotovo, a i lakše mi je tako. Dakle, izdinstati luk sa šargarepom, te dodati pasulj koji je prethodno skuvan, da se još malo dinsta, uz obavezno mešanje. Ubacila sam i malo peršunovog lista.  Sve to izgleda ovako.

Zatim po receptu treba dodati brašno. Ja ga izbegavam, ali sam dodala malo slatke mlevene paprike (zaista malo), vegetu, dobro promešala i sipala u tepsiju i pravac u rernu.

Na nekih pola sata, otprilike. Izvaditi i ponjupati. Izvrstan je, još jedna prednost je što je posan :)

29 komentara leave one →
  1. zelenavrata permalink
    septembar 6, 2008 1:28 am

    Svaka cast kuvarice, super izgleda :)

  2. septembar 6, 2008 1:29 am

    samo je nezgodno što posle ostane hrpa sudova za pranje . . .

  3. septembar 6, 2008 1:29 am

    hehe, hvala :)))

  4. IvanB. permalink
    septembar 6, 2008 3:18 am

    Stvarno izgleda izvrsno…
    meni se obecala, pasulj :) hehhehehee

    idi bre… jos i ove slike, voda na usta mi podje ovako kasno :)

    P.S. odgovorih ti kod Glorfindela,… hehehe

  5. septembar 6, 2008 1:16 pm

    Ma, idi! Ovo mnogo lepo izgleda, verujem i ukus je takav! :)) Ja se samopozivam, donosim i kravajche! :))

    E, u pasulj – koji iako ne volim preterano, rekoh vec onda, ali znam da spremam – valja dodati origano! Dok nisam probao, nisam verovao! Probaj jednom. :))

  6. septembar 6, 2008 1:35 pm

    Inache, promenio sam mejl za komentare (turih onaj kreiran radi bloga), zato sad moram na moderaciju… :))

  7. septembar 6, 2008 2:31 pm

    Ivane, i bio je ukusan . . . samo sam se zeznula pa sam mnogo napravila :D tri dana sam ga jela :D (kod mene u kući se hrana ne baca, osim ako s ne pokvari, to je pravilo).

    p.s. videla sam i odgovorila :)))

    Eto, kada ja skuvam, ješće i oni koji ne vole :P primam te, sa kravajčićima ;)
    šalim se, izvrstan je, veruj, a origano ću probati, mada se moji ukućani malo bune kada trpam začine svakojake, pogotovo na đumbir koji obožavam :D

    moderiran si ;)

  8. septembar 6, 2008 3:55 pm

    Covece kakav pasulj!
    Covece kakve zazubice… :)

  9. septembar 6, 2008 4:10 pm

    hehe, što ste slatki, dođe mi da napravim Pasuljijadu kod mene :)))

    Hvala Indidkid :)

  10. glorfindel permalink
    septembar 6, 2008 6:31 pm

    e, veruj mi da, kad sam video onoliki pleh, pomislio sam da je za chetu! a ti u stvari pravish Pasuljadu! :))

    izgleda k’o da ima bar metar i po-dva u duzinu, pa slikan iz ptichje perspektive! :)) zez, takav si ugao uhvatila. :))

  11. Duda permalink
    septembar 7, 2008 12:12 am

    Ne zelim da ti solim pamet ovako matora, ali ima jedan fazon sa pasuljem. Kada ga kuvas, onako sa sargarepom i lukom, dodas malo nane, pored onom persuna, tako da je mnogo laksi za stomak. A brasno ti je stvarno visak u ovom slucaju. Dovoljna je samo voda. Isprobano, tokom 30 i nesto godina kuvanja. Super je na slici, a verujem i ukusan, pa jos i kupus salata i malo ljute zelene papricice. Jao, curi mi vodica, a kasno je da se nesto pregrize.

  12. septembar 7, 2008 2:01 am

    Glorfi, i jeste ogromna tepsija, to je ona tepsija iz rerne, najveća koja može da stane :))) kažem ti sam ga ja tri dana jela, moji su jeli dva dana, a prvi dan nas je ručalo petoro!!! :D

    znači bilo je oko deset porcija, i više . . .
    a ja sam kasno skapirala da ne valja da se slika bez bilo kakve pozadine, jer se gubi osećaj . . .

    Dudo, ja sam samo dinstala luk, pasulj i šargarepu, jel može i u tom slučaju? ne soliš mi pamet, ja volim da poslušam starije i iskusnije, ali i svakoga ko je dobronameran kao ti i ima nešto novo da mi predloži (ili o starom da prodiskutuje). Hvala na savetu! (stavila sam malo sode bikarbone, i ona pomogne da pasulj bude „lakši“)

  13. septembar 7, 2008 12:28 pm

    E vidiš, tvoj blog sam već čitao…i čitaću! ;)

  14. septembar 7, 2008 4:12 pm

    hehe, hvala lepo :)
    dobro mi došao!

    i ja sam tvoj, onaj stari :)
    a sada imam adresu i novog, pa ću da sinhronizovati :)

  15. septembar 7, 2008 7:06 pm

    Pa taj stari…koj stari, na 381 ili na WP? Ima ih vala ali ovaj novi mi je default sad! ;)

  16. septembar 8, 2008 5:20 am

    ja sam siroce i rado se odazivam kada me neko pozove na klopu… samo onako kazem…

  17. Duda permalink
    septembar 8, 2008 11:10 am

    Soda bikarbona se stavi u prvu vodu u kojoj prokuva pasulj. Pa se onda promeni jos jedna voda, pa se onda kuva. Sve to sto si uradila je ok, samo dodas malo nane (susene iz kesice ili caj od nane). Tako se lakse vari i ne stvara nadutost. Neko cak stavlja i malo skuvanog caja od kamilice (kao i od nane). Eto, ja te pozdravljam i tvoju zelju za kuvanjem.

  18. septembar 8, 2008 1:14 pm

    Punky, onaj koji ostavljaš po blogovima :D uglavnom tako pratim ‘tragove’ :))) mislim da je WP.

    Unbiliver, dobrodošao si i na blog i na klopu. Nadam se da imaš dobar želudac :D da strpljivo žvaćeš i da nisi probirljiv . . . :)))

    Hvala Dudo još jednom, pozdrav uzvraćen. Trenutno sam primorana da kuvam, pa se navikavam . . . imam neki ludi osećaj za to, kao da kuvam dugo dugo . . .

  19. septembar 8, 2008 1:17 pm

    da, bila sam i kod Unbilivera na blogu (privukao me je Miljković u kombinaciji sa HP-om), čak sam i komentarisala nešto, ali se nisam snašla sa linkovima pa ostadoh Anonimus :D

  20. septembar 8, 2008 3:34 pm

    Baš si me obradovala sa ovim pasuljem. Ukinuli smo meso i mlečne proizvode u ishrani (sem dečijoj), pa svaki dan mučim muku šta da spremam. Hvala na receptu. :D

  21. septembar 8, 2008 5:02 pm

    Baš mi je drago :) a ovoga imaš za dva dana garant :D
    pa nam javi utiske :)

    nego, kupi posni kuvar (ili ga izguglaj nekako), ima odličan i ogroman izbor jela. iz iskustva :)

  22. septembar 8, 2008 11:57 pm

    Aaaaaaaaa, to je sotalo po WP blogovima jer sam bio ulogovan… ;)

  23. septembar 9, 2008 8:53 am

    samo jos da se prelije ekstra uprzenim belim lukom, i malo nane, i majcine dusice… uhhh rano je za pasulj :)

  24. КОНСТАНТИН permalink
    septembar 10, 2008 12:13 pm

    А уколико не желите да буде посан, урадите све ово исто, а у посебној посуди мало прокувајте кришке добре димљене адидас сланине (са три реда меса) такође баците прву воду а потом, кад друга вода прокува, налијте њом донекле пасуљ а сланином покријте сасвим пасуљ па шутните у рерну да се добро запече. Мљац! Холестерол и рокенрол!!!

  25. prichalica permalink
    septembar 11, 2008 6:28 pm

    Jaaaooo, jesam baš jako zakasnila na pasulj?! :(

  26. Aurora Borealis permalink
    septembar 13, 2008 12:44 am

    Prichalice, naravno da si zakasnila. A i ja sam. :)

    Mada s obzirom da je 00:40h, ne znam koliko bi mi bilo pametno da ga u ovo doba klopam.

    Nego, ovde je ispod naslova trebala da stoji napomena:
    TEKST JE NABOLjE ČITATI UJUTRO ILI PRE PODNE DA BI STE, NAKON ŠTO VAM POĐE VODA NA USTA, IMALI DOVOLjNO VREMENA DA OVO SPREMITE ZA RUČAK.

  27. septembar 13, 2008 6:26 pm

    @Miff: ne sumnjam da je izvrsno :)))

    @Konstantin: hehehe, udri, jednom se živi :D

    @Pričalica: ma jok, pravićemo opet ;)

    @Aurora: hehehe, nije loš savet. najgore je što i ja ogladnim kada vidim, kao da ga nisam jela tri dana :D šta ću kad volem :)

  28. septembar 23, 2008 1:55 pm

    E nisam ti rekla da sam isprobala ovaj tvoj recept, baš ovakav kakav je i suljpa je stvarno bio boli glava. Kad budeš imala vremena baci još koji recept, ali ovako u slikama, jer mi se baš sviđa. :D

  29. septembar 23, 2008 8:14 pm

    Eeeeeeeeeeeeej, što sam happy da si probala, a još sam više happy da vam se dopao! :D
    Jednostavan, posan (da ne kažem zdrav) i još se brzo i lako pripremi :)))

    e baš si me obradovala sada :)))

    da znaš da hoću, čim nešto fino i jednostavno budem kuvala ima da slikujem i da okačim just for you :)))

    (jesi probala voćni jogurt? https://drveniadvokat.wordpress.com/2008/05/27/veliko-i-ukusno-osvezenje-za-male-pare/ odličan je, skoro kao pravi, a mnogo jeftiniji)

Ostavite odgovor

