Skip to content

Toše Proeski

oktobar 17, 2008

U početku ga nisam doživljavala kao osobu. Samo glas. Slušam i volim potpuno drugačiju vrstu muzike. Ali umem da prepoznam kvalitet. A njegov glas ga je zaista imao. Pažljivo izvajan, „ispevan“, razvijen, školovan glas. Mada, mislim da sve to ne bi bilo to da Toše nije imao dušu. Osoba koja je uspevala jednako da voli ovaj naš napaćeni Balkan, ali što je još fascinantnije, i njega je ceo Balkan voleo. I sigurna sam da ga i dalje voli.

Studena (u našem prevodu Ledena) je bila prva njegova pesma koju sam čula. Čim se pojavila postala mi je omiljena. Svi su me zezali kako je ta pesma napisana baš za mene, jer ko me ne poznaje može o meni steći utisak da sam namrgođena i nepristupačna, uobražena i namćorasta.

Dok sam radila na radiju, sledeća pesma je barem jednom morala u etar u mojoj smeni. Uz nju sam se isplakala nebrojeno puta :)

Ništa više nisam slušala, nijednu pesmu nisam znala. Koju godinu kasnije je moja drugarica radila intervju sa njim za televiziju na kojoj je bila zaposlena i dobila od njega cd na poklon. Dala mi je da ga preslušam. I jesam. Ima pesama u kojima ne blista. U kojima ne pokazuje ni deo svog rada i talenta. Ali ima i pesama u koje je udahnuo dušu i na momente im dao karakter, lik, život. Pesme koje dišu sa njim, pesme koje su počele da dišu i sa mnom.

Nikada nisam bila na njegovom koncertu. Verujem da mi se ne bi dopalo. Ipak mi energiju uliva brži i jači zvuk, ne mogu samo da stojim i da mašem rukama ili upaljačem. Ali volim njegov glas, punoću i lepotu koju pruža pevanjem, i ljubavlju koju je uneo u isto, energijom i pozitivnošću.

Žao mi je što ga nema više kao čoveka, kao i svakog mladog i perspektivnog čoveka koji ovako tragično izgubi život. Ali mi je takođe žao što neću više biti u mogućnosti da čujem nove pesme koje bi izvodio sa ljubavlju i lakoćom, sa osmehom i optimizmom.

Studena

Tajno moja

Igra bez granica

My little one

Čovek koji je voleo sve ljude. Čovek koji se ne može opisati rečima.

Toše Proeski, nedostaješ mnogo. Neka ti je večni mir.

19 komentara leave one →
  1. oktobar 17, 2008 5:49 am

    Yup, slazem se… Kad kazem only the good die young, posle kazu nije tako… (Niko nije rekao SVI mladi i dobri ljudi! Daleko bilo…)

    Ali ne volim te post mortem kultove… Iako je tako i sa Ianom Curtisom, Morissonom, Milanom i EKV-om…

  2. oktobar 17, 2008 5:50 am

    Jer je to obichno zaradjivanje para na nechijoj smrti…

  3. oktobar 17, 2008 6:52 am

    Placem jer nisam kamen…
    Ne mogu da verujem da je godinu dana od kad nije sa nama…

  4. oktobar 17, 2008 7:00 am

    Veoma lepa i dostojna eulogija.

    Slusala sam neke njegove pesme, dok su mi druge pak bile uobicajene (pod time mislim u trendu i komercijalne). Imao je zaista sjajan glas. Delovao je skromno, dobro i kulturno, cime se mnogi sa scene ne mogu pohvaliti. Zao mi je sto ga vise nema, sto je izgubio zivot tako mlad. Gil-galad, mislim da on nije prosao kao neki muzicari iz prostog razloga sto je jos za zivota bio izuzetno popularan.

  5. prichalica permalink
    oktobar 17, 2008 7:10 am

    … al’ ne gledaj mi u dlanove,
    jer oni će me, znam, odati
    za samo jedan poljubac tvoj
    sve moje tajne odmah prodati,

    ne, ne gledaj mi u cipele
    jer rećiće ti o meni sve,
    da sam baš jednu takvu kao ti
    tražio sve ove godine…

    Volela sam i (njegove) pesme koje su nastale pre ove, ali tekst ove, kupio me je zauvek.

    „Osoba koja je uspevala jednako da voli ovaj naš napaćeni Balkan, ali što je još fascinantnije, i njega je ceo Balkan voleo.“
    Ja sam bez teksta, ti si genije!

  6. Naivna permalink
    oktobar 17, 2008 9:41 am

    „Igra bez granica“, moja je omiljena pesma.
    Ne znam razlog nastanka, ali govori da nije zlato sve sto sija.
    eh, da.. steta sto nece biti nove pesme, ni novih granica….

  7. oktobar 17, 2008 2:21 pm

    Od kada je poginuo ne mogu vise da ga slusam, okrecem stanicu na tv-u ili radiju, jednostavno ne mogu.

  8. nela permalink
    oktobar 17, 2008 5:56 pm

    Ooo,jadan Toše ma šta 1 godina???Vrijeme brzo prođe…Bogu je falio još jedan poput Toše pa nam je uzeo baš njega…I ja bi bila išla trčati maraton da sam za to znala na vrijeme….Bog te blagoslovio Toše..U ime Oca i Sina i Duha Svetoga,Amen…

  9. oktobar 17, 2008 9:19 pm

    :“((((((((((

  10. oktobar 18, 2008 1:15 am

    Slava mu. :(

  11. oktobar 18, 2008 1:25 pm

    Ljubav je najace osjecanje.On je znao da prenese tu poruku i pobudi u covjeku ono dobro.
    Slava mu i hvala.

  12. oktobar 18, 2008 8:16 pm

    Ti znaš da i ja slušam sasvim drugu muziku ali, Toše je VELIKI!

  13. oktobar 18, 2008 9:35 pm

    Slažem se . . . hvala vam svima.

  14. Duda permalink
    oktobar 18, 2008 10:02 pm

    Predivan momak, divan glas, strasno mi je zao sto je napustio ovaj svet. Nadam se da neko drugi uziva u njegovom prisustvu. Slava mu i neka ga andjeli cuvaju.

  15. oktobar 19, 2008 7:53 am

    Ja ga jesam slusala dok je bio ziv…I strasno sam podnela kad je poginuo…Plakala sam kao da sam ga poznavala…Jeste strasno…Predivan glas,mlad,a kao covek…iskren,dobar,bez laznog foliranja…Videlo se..Jednostavno ne mogu da verujem da vise nikad nece moci nista da snimi,ali volim sve njegove pesme i dalje ih slusam,i slusacu…I drago mi je sto je meko postavio post o njemu,ja nisam imala hrabrosti…

  16. oktobar 19, 2008 10:59 am

    @Duda: Jeste. I ja se nadam.

    @Sandra: I ja sam teško podnela. Još me je ta drugarica koja je radila na televiziji nazvala i probudila da mi javi. Nisam joj verovala.

  17. Duda permalink
    oktobar 19, 2008 11:52 pm

    Ne mogu da odslusam ove pesme sto si stavila tu. Onako, pokusam, pa odmah krenu suze. Tako mi je i kada ga cujem slucajno na radiju. Jao, majko mila, ne mogu da verujem kakvu on to ima moc, neverovatnu. Ali, koga god znam, svi su tako ocajni zbog njegove smrti. To je cudo.

  18. oktobar 22, 2008 9:37 pm

    ti si moj anđeo koji me čuva,voli….dok slušam tvoje pjesme ne mogu da nepustim suzu….ti si podario svima ljubavi,vjere i samopouzdanjai nije bilo uzalud….hvala ti!!znaj da te svi volimo možda ne ko ti nas ali svako te voli na svoj način….i zato anđele volim!!!!

  19. jowana permalink
    maj 21, 2009 10:36 am

    jos uvek ne mozemo da verujemo da nema toseta.da se bar mozes probuditi u svetu ljubavi.bez starih drugova i onih nakaza sto su te stalno pr5atile…

Ostavite odgovor

