Skip to content

Još jednom Osijek

oktobar 30, 2008

Drugi put u Osijeku sam bila letos :) išli smo kolima posle svadbe koju nikad ne zapisah ovde :/

Uglavnom, bilo je fino, na kraju su sestra i zet odlučili da me dovezu, da oni budu sigurni da se opet neću vratiti :D i dan danas se šalimo na konto toga kako je mene teško ispratiti kući, nikako da odem ;))) nekoliko slika iz tog perioda imate kod mene na deviantart profilu.

Ovaj put u Osijek je bio planski. Rekla sam sestri da ću biti tamo za njen rođendan, i bila sam :) zanimljivo mi je koliko se ona obraduje kada dođem, kao da smo daleko, a do Osijeka mi je potrebno autobusom nešto manje od tri sata, kolima dva. Razdaljina je oko 120 km. Uglavnom, sada, poučena prethodnim iskustvom, odem na stanicu i raspitam se isključivo za Osiječkog prevoznika, te tek na dan polaska kupim kartu (što je veoma neuobičajeno za mene, jer ja kartu kupim minimum sedam dana ranije). U nedelju odem prepodne na stanicu i kupim povratnu kartu. Pa šta mi Bog da :))) autobus polazi u 16.10h iz Novog Sada. Ja u 15.30h na peronu :))) upoznam neke fine ljude, te smo malo popričali do dolaska autobusa. Autobus stigao, krenusmo na vreme (wow!). Za 45 minuta smo na granici. Meni mama naravno spakovala hrane kao da idem do Egipta kopnenim putem, bez mogućnosti da kupim bilo šta negde usput. Iskreno, bojala sam se da me zbog glupih sendviča ne opomene neko, kakav sam baksuz, ne bi me ni čudilo da mi se to i desi. „O da, imate tri sendviča i bananu, a zabranjeno je unošenje voća u Hrvatsku, molim Vas, izađite iz autobusa“, imala sam sliku u glavi. Prvo naša granica. Ulazi policajka i uzima putovnice od ljudi, udara pečat i nastavlja. Sedela sam u četvrtom – petom redu iza vozača. Znam da su putovnice, jer udara pečat, u pasoš ne udara. Dolazi do mene i dobro me zagleda. Ja se tri puta ohladila. Vraća mi pasoš, nastavlja dalje. Čujem kako pečat radi cak-cak. Žena prekoputa mene jede. Uh . . . a meni muka koliko se sekiram. Nemam pojma zbog čega. Stižemo na hrvatsku granicu. Ulazi policajac i uzima isprave. U autobusu ima trideset i pet putnika. Da li možete verovati da od nas trideset pet samo ja imam pasoš? Da, trideset i četiri putnika imaju putovnice (tj državljani su Hrvatske), samo ja imam pasoš (tj državljanin sam Srbije)  :D ahahaha, kada se setim smešno mi je, uostalom, i tada sam se u sebi smejala, više od neverice nego što mi je zaista bilo smešno. Odnese čovek moj pasoš i vrati se za koji minut, u autobusu se svi zezaju, samo meni frka . . . dođe i stade pored mene i pita:

  • Gdje idete?
  • U Osijek.
  • Kod koga?
  • Kod sestre.
  • Koliko ostajete?
  • Sedam dana.

Obrće pasoš, gleda, gleda, da bi na kraju pogledao prvu stranu i rekao:

  • Niste se ovdje potpisali  (pokazuje na mesto gde treba biti potpis)
  • (ja ćutim)
  • Trebali biste to učiniti
  • (na šta ću ja zabezeknuto) Sada ???

Ceo autobus sluša šta se dešava i kada mi je policajac rekao:

  • Pa, što prije, to bolje.

. . . počinju da se smejulje :D Eto, morao je zbog nečeg da me opomene. Tako ja uvek prolazim, koliko god da pazim na sve, a zaista pazim. Marfi i eto. No, bitno da sam prešla granicu ok i da nastavljamo dalje. Pao je mrak i zaspala sam. Probudih se na ulazu u Osijek. Na stanici sestra, zet i sestrić, drže plakat koji možete videti na klipu koji sam napravila sa slikama Osijeka jesen ’08. :)   Čak je i vozač prokomentarisao „doček“ lol :D blesavi su . . . inače, kako sam stigla zahladnelo je, i svaki put kada odem u Osijek vreme se naprasno pogorša, videli ste da je zimus pao sneg do kolena :D te su mi rekli da će mi biti zabranjen ulazak u Hrvatsku u letnjoj sezoni, da ne kvarim turistima vreme :D znam da se šale :D (ahahahaha da da ;) )

Fino mi je bilo, ništa nismo radili, nigde nismo posebno išli (a da već nisam bila). A da, pročitala sam lektiru za šesti razred jednog hrvatskog pisca (Osiječnina) „Čvrsto drži džojstik“ koju je moj sestrić imao da napiše za lektiru, pa da mu malo pomognem. To je bila subota veče, a ja sam sutradan išla kući. I, pošto smo to napisali u vežbanku uzmem da mu diktiram da prepiše u svesku za lektiru. Svaki put na kraju rečenice mu kažem: „Tačka“, a on me ispravi i kaže:“Točka“ :D negde pred kraj diktiranja, na nekoliko rečenica se setim ja i kažem: „Točka“. Kada smo završili kaže mi on sav ozbiljan:“Eto, taman si naučila Hrvatski, a već ideš kući“ :D hehehe, pala sam od smeha . . . a mali je genijalac, ima odvale da umrem. Kada je imao pet godina pitao me je zbog čega ja kažem belo a on kaže bijelo. Kako detetu da objašnjavam reflekse jata i šta već, pa da skratim muku, a da mu ipak dam koliko – toliko logičan odgovor, kažem mu da sam ja tako naučila da pričam i da u Novom Sadu svi tako pričaju. On me sav ozbiljan pita:“Tako si naučila?“ na šta mu ja potvrdim, kad klinac spusti glavu i odmahuje uz reči:“Još ćeš i nas tako pogrešno naučiti“ :D lol

Nedelju dana podle mog dolaska u Osijek su me pratili na stanici, sestra i ušla u autobus da vidi gde sedim, valjda se oji da neć biti mesta, pa da ne ostanem koji dan duže ;))) palkala je kao kiša, ne znam zbog čega, nekako jeste strašno što je to sada druga država (ne sada, ali eto, u odnosu na pre 20 godina), ali je blizu i nije frka, da me sada nazove i kaže da sutra dođem ja bih otišla. Bez problema.

Moram spomenuti da sam se opet šokirala kako se u Osijeku vozi. Osijek je manji grad od Novog Sada dosta. Volim da ga poredim sa Novim Sadom od pre dvadeset godina, kada se nije ovoliko proširio. Samo što je njihova katedrala u centru crvena, a naša je žuta, ostalo je isto ;) Uglavnom, ulice su male i velike, ključne imaju max po četiri trake u oba pravca. Ali, u ulicama u kojim nema semafora, svaki, ali svaki vozač će stati na pešačkom ukoliko vidi da pešak stoji. Kaže sestra da su kazne velike i da to zbog tog rade. Nema veze, toliko se čovek oseća sigurno i kada ide peške . . . oduševljena sam :)

22 komentara leave one →
  1. oktobar 30, 2008 9:44 pm

    Ćuj Drvena, ja bih radije da čitam kako si bila u Njujorku, brodom. Putovala dve nedelje, od toga dvanaest dana se izležavala na suncu, pored bazena na gornjoj palubi. Malo pecala i hvatala velike ribe. A kada bi ugledala znameniti Kip Slobode, ljubazno brodsko osoblje bi te zamolilo da pripremiš svoju Ličnu Kartu, radi ulaska u Sjedinjene Države Amerike. Sjajno, zar ne?

  2. oktobar 30, 2008 9:49 pm

    Manji grad od NS a ima tramvaj, koji je, koliko mogu sa slike videti, jedno 3 puta bolji od ovih naših konzervi, a tek da ne poredim zagrebacke nove tramvaje, kukuu :))

    Btw, ja mislim da tramvaji daju poseban šmek svakom gradu,zamisli npr kroz centar grada idu oni stari tramvaji, a periferijom da furaju nove aerodinamicne masine…

  3. oktobar 30, 2008 10:31 pm

    @Grande: Hvala :) ja bih radije Evropu da obiđem, ali s obzirom da sam iz Srbije i da želim da imam petoro dece, najverovatnije neću mrdnuti odavde :(

    @Prolaznik: skroz je odličan osećaj kada vidiš tramvaj . . . imam negde i snimak tramvaja iznutra, automat govori koja je stanica !!! (Ako te zanima, mogu ti poslati, ne smem ga okačiti jer ima ljudi na snimku). Što bi moj drugar Debeli rekao „Je*ena Amerika“ :D A u Osijeku ima jedan stari tramvaj koji prolazi na svakih sat – dva :) nisam se vozila njime, ali hoću nekad valjda. Vijali smo ga, bio je dogovor, kada ga vidimo – trčimo :))) ali ga nismo ugledali. Ali im je i cena karte „američka“, karta za jednu osobu je više od jednog eura.
    Inače, Osijek je četiri puta (po broju stanovnika) manji od Novog Sada . . .

  4. oktobar 30, 2008 10:32 pm

    Opet zaboravih da napomenem muzičku podlogu. To je jedan novosadski bend koji ja mnogo volim da slušam, poznatiji pod imenom Mitesers.

  5. Duda permalink
    oktobar 30, 2008 10:34 pm

    Imam u Osijeku prijatelje. Bar su to bili pre rata. I sama sam bila kod njih pre jedno 30 godina. Tada su imali divnu kucu, koju je zbrisala granata za vreme rata. Ne secam se tog Osijeka a ovaj mi se dopada, na tvojim fotkama. Zaista podseca na Novi Sad. I mi smo nekada imali tramvaj koji je isao kroz Zmaj Jovinu, Dunavsku, zatim tamo prema Pozorisnom trgu i na dalje. Ne znam, kome je palo na pamet da to sve ukine. Ovo sto su sada uradili u centru, „parterno uredjenje“ sa sve onim skrnavim svetlima koja pretezno ne rade, je bez veze. Onaj centar je imao dusu.

  6. prichalica permalink
    oktobar 31, 2008 2:29 am

    Jaaaao ja sam oduševljena!
    Inače, nisam nikad ni kročila u Hrvatsku, ali posle tvojih tekstova se osećam kao da sam bila u Osijeku najmanje 6 puta do sada.
    Stvarno divno.
    Taman opisano sve što treba, uključujući i tvoj neizbežni humor, koji jednostavno ne dozvoljava prestanak čitanja! :)

    I nemoj više tamo ljude pogrešno da učiš, znaš?! :))))

    Veliki kissoje!!! :*

  7. IvanB. permalink
    oktobar 31, 2008 2:07 pm

    uzivao sam citajuci
    elem, ti si gori panicar od mene, i ja tako uglavnom u glavi razvijam scene i dogadjaje… i uvek izaberem onaj najgori da me muci usput. hahahaha, nasmejao sam se za potpis, mislim… Jesi li se potpisala?

    Da li je to tvoja rodjena sestra u Osijeku?

    Moram da te ispravim… kada si mu rekla sedam dana – trebala si mu reci tjedan ili tako vec nekako… hahaha

    A dete ko dete… ono jos uvek ne razume… znam po ovim nasim odavde, oni nemaju blage veze ni sta je SFRJ, a kamoli koje su sve republike bile… culi su oni da se vodio rat sa Hrvatskom, ali misle da je bilo to pre 100 i vise godina… hahahha… A da tocka! Hahahahah, e ne mogu ti reci koliko sam se ja jednom ono sokirao kad mi je receno: „Sada ce tajnica doneti…“ – ja stao – u glavi u jednoj sekundi proslo mi je sve i svasta – od tajnih agenata, do nekih tajnih…

  8. oktobar 31, 2008 6:37 pm

    @Duda: sigurna sam da još uvek imaš prijatelje. Samo ih potraži, verujem da će se mnogo obradovati !!!
    Da, Osijek mnogo podseća na Novi Sad, čak i oni imaju te trotoarske lampe (koje su meni blago odvratne), koje takođe menjaju boju na određeno vreme . . .

    @Pričalica: Ljudi ovde, ljudi tamo, sve je to isto. Mada, nije mi svejedno kada se nađem sama među grupom ljudi. Ima onih koji drugačije tumače patriotizam . . . šta da ti pričam . . . ali mene to ne zanima :) volim Osijek i Osiječane :)))
    E da, ne smem više pogrešno da ih učim :D hehehehe

    @Ivan: drago mi je da jesi :)
    Naravno da sam gori, ja sam najgori paničar i najveći baksuz na svetu. Sve šta mož da krene naopako, meni će krenuti, ali sam već navikla na to, tako da se i ne uzbuđujem :) previše :D
    I ja uvek smišljam sve najgore :D i onda kada prođe i loše, meni lakne, jer je moglo i gore :D lol
    Potpisala sam se dan pred povratak i to ćirilicom :D
    pa nek čita :Dp inače, zet me je zamolio nešto da mu prevedem dok je on na poslu i ja se ubila prevodeći, tek posle tri sata dolazi sestra i pogleda i pita da li ću moći to da pročitam. I ja sva zbunjena joj kažem da sam baš lepo pisala i tek onda skapiram da sam pisala ćirilicu tri sata . . . i da su oni svi pozaboravljali ćirilicu . . . htela sam da puknem od muke. Jbg, kada je kod nas na faxu obavezno pisati ćirilicom . . .
    Nije rođena u Osijeku, ni ona ni zet, fakultet ih je povukao tamo (njega, pa i nju za njim) i ostadoše :)
    Umem da se prebacim na „hrvatski“, ali imam problem sa ubacivanjem ije ili je, nikad ne znam u koje reči se ubacuje, a u koje ne, pa se bojim da neko ne pomisli da ga ismevam, a ja se samo šalim :))) pa onda bolje se držati moje rastegnute vuojvođanske ekavice, nego da nadrljam još :)))
    Ma da, deca ko deca. Kada dođe na raspustu u Novi Sad prebaci se na ekavicu (igra se sa bratovim klincima i ostalom decom iz komšiluka, pa lako pređe), te neke čiste „njihove“ reči ekavizuje, tipa ŽELJEZO kaže ŽELEZO :D :D :D lol hehehe ništa on to nije rekao zlonamerno, samo ono što mu je bilo logično :D a tetka mu pada od smeha :D
    ehehehehe, mogu misliti kako si se šokirao hehehe, ima mnogo reči koje i ja ne razumem, ali sve je to isti jezik (u biti ;) ), tako da vremenom naučiš da povezuješ.

  9. Gil-galad permalink
    oktobar 31, 2008 7:17 pm

    Gle, stara – nemoj tu sad nama prodavati te svoje spike jer te nitko ne kuži, kužiš? Kaj ti misliš, da se tak spika među nama?!? Onak sjest ću na sjedmicu (tramvaj) i otfurat se s frendovima do onog našeg birca na cugu. :))

  10. oktobar 31, 2008 9:35 pm

    Ne treba, hvala :)
    E nego što kod tebe nema onih smajlija ? :)

  11. novembar 1, 2008 12:35 am

    Jel’ da je steta sto Novi Sad vise nema tramvaje? Meni su oni skroz super!

    Drago mi je da si se lepo provela :).

  12. novembar 1, 2008 9:44 am

    Eh, tebi su tvoji na 120km, meni moji žive u Rijeci..nije baš blizu…

  13. novembar 1, 2008 11:13 am

    @GG: hehe, malo iskarikirano, ali je u principu tako ;)

    @Prolaznik: kojih smajlija? ovih? :) ;) :D

    @Milena: jeste . . . mada, ali bi bili kao beogradski, onda je bolje da ih nema. Hvala :)

    @Punky: To mi je sestra od tetke, takođe imam još dve sestre i brata koji žive toliko daleko da se nikada nećemo videti. Tako da, Rijeka i nije daleko :)

  14. Duda permalink
    novembar 1, 2008 7:43 pm

    Te trotoarske lampe se zovu „parterno osvetljenje“. Nista odvratnije nisu smislili. A i debelo kostalo. Dugo je trajalo. Ne radi svetlo, vec duze vreme, na opste razocarenje dece. Pa, videcu da li cu ih potraziti. Da su hteli, pronasli bi oni mene, zar ne? Uostalom, oni su bili prvo prijatelji mog bivseg muza, pa onda moji. Bilo je prijatno druzenje sa njima. Patili smo i brinuli, kada je bilo bombardovanje Osijeka. Oni su se sklonili, tada, negde na selo. Posle rata, nista ne znam o njima, jer nemam koga da pitam.

  15. Duda permalink
    novembar 1, 2008 9:20 pm

    Da li si i ti Milena iz Novog Sada?

  16. prichalica permalink
    novembar 2, 2008 1:59 am

    Ja ni ne znam da je ovde ikad bilo tramvaja.. :(

    Ovde – u Novom Sadu.

    PoZz za sve komshije!!!

  17. novembar 2, 2008 6:51 am

    Drago mi je da si se lepo provela.
    Lepo je otici bilo gde, za promenu, a jos ako je to mesto kojem se radujes…
    Ja sam u Hrvatsku bila kao mala,ali niceg se ne secam.

  18. novembar 2, 2008 11:40 pm

    @Duda: ne znam šta da ti kažem, mnogo ljudi je razdvojeno ovim ratom, bez potrebe :(((

    @Pričalica: kako ne znaš? Ne sećam ih se ni ja, ali mi je mama pričala. Pokušala sam sada na brzinu da pronađem slike na netu, ali nema adekvatnih. Sećam se da je autobus išao do Njegoševe ulice, jer sam tu išla u muzičku školu :)))

    @Sandra: Hvala :) ja se radujem gde god da idem :D

  19. n00bz3r permalink
    avgust 8, 2009 11:47 am

    Vama je osjecki tramvaj atrakcija, a meni nocna mora… :D
    Hvala Bogu, da se vise ne moram koristiti javnim prijevozom, jer je zaista los i skup. To bi, naime, primjetili da se njim koristite neko odredjeno vrijeme. :D
    Ali nije sve tako crno, jedino se u meni probudio „osjecki lega“, koji ima bolesnu potrebu sve kritizirati, analizirati… I nakon toga ciste savjesti ustvrditi da bi ja to sve bolje napravio. :D

  20. avgust 8, 2009 2:02 pm

    hahahah, da, primetila sam da je preskup, 8 kuna je bila karta, ako se ne varam, još je nas troje išlo, dakle 24 kune u jednom pravcu samo za kartu!
    ali mi je bilo super čuti automat koji govori na kojoj smo stanici i jednostavno, nekako me podseća na Novi Sad koji je takođe imao tramvaje, iako ih se ne sećam.

    p.s. sad se setih da mi je sestra rekla da su vam uveli butre . . . i dalje je to aktuelno?

    pozdrav :)

  21. n00bz3r permalink
    avgust 9, 2009 2:46 am

    Da, nazalost je to jos aktualno… Reci da taj sistem ne valja bi bio velik understatement… :D Ali, ok, u necem smo prvi, pa makar bilo niskoristi… :D
    Inace Drvce, kako si? Posjecujes li yuwu?

  22. avgust 9, 2009 4:47 pm

    Poslala sam ti mail na adresu koju si ostavio ovde :)

Ostavite odgovor

