Skip to content

Nemamo mi pojma koliko smo srećni

decembar 22, 2008

Pre izvesnog vremena je koordinatorka spomenula da imamo polovne garderobe koju trebamo razvrstati i odneti deci sa kojom radimo u školi, i njihovim porodicama, naravno. U četvrtak je ponovila to, da ima dosta garderobe i da bi to trebalo rešiti, te smo jednoglasno nas pet (izuzetno neposećen sastanak, zbog slave koja je bila dan kasnije) odlučile da rešimo na brzinu šta imamo da rešimo, te da odmah razvrstavamo garderobu.

Popisale smo decu za koju smo mislili da im treba i krenule na posao. Sat vremena kasnije sve je bilo razvrstano na mušku i žensku odeću, a one na veliku i malu. Imale smo 30 novih dukseva sa kapuljačom na kopčanje, 20 crnih i 10 rozih, te smo rešile da u svaki paket stavimo po jedan duks, u zavisnosti od toga kom detetu je namenjen odnosno detetu kog pola.

Posle se ispostavilo da imamo još dukseva, te je u svaki paket išao jedan rozi i jedan crni duks, te niz novih i polovnih farmerica, majica, dukseva, suknjica, šorceva . . . šta god smo imali. Uglavnom, juče na nastavi smo popisali decu, podatke (ulica, broj telefona, datum rođenja) i broj braće i sestara koji žive sa njima, da bismo znali ko su nam prioriteti, jer nažalost nismo mogli svima da odnesemo :(((

Ne znam koliko paketa je napravljeno, uglavnom, ima za svu prijavljenu decu i relativno su bili veliki. Znam samo za moje petake, i tu smo dobili još i paket pride, koji smo dali jednom dečaku i zaista mu je bio nužno potreban :(((

Danas je dogovor bio da se nađemo u 10am, što i učinismo. Ovako izgledaju volonterke nedeljom prepodne.

img_3105

Natrpasmo se nas šest u dvoja kola, sa sve paketima i pravac kraj grada, gde deca žive sa svojim porodicama. Stigli, jedva se snašli. A tamo duvaaa . . . E sada, pošto su svi oni manje – više komšije, biće ljubomorni jedni na druge, ako ne odemo kod svih, a pošto nismo imale pakete za sve odlučili smo da kod sviju idemo kao u posetu, a samo onima kojima zaista treba damo pakete. Jako mi je žao što je selekcija morala da postoji, ali ima dece koja nisu u toliko lošem materijalnom stanju, te mislim da bi se i uvredili da dobiju polovnu garderobu.

Nagurasmo se mi u dva auta (moram spomenuti da sam išla pravim opel kadetom iz ’74. godine :D ) i zaputismo se u goste :) Juče smo nekoj deci rekli da ćemo navratiti, nismo znali da ćemo ići kod još nekih, ali ok, valjda se neće ljutiti, ako nas ne prime u kuću, upoznaćemo se sa roditeljima i tutanj dalje.

img_3106

Sledeća slika prikazuje volonterku koja pita neku ženu za put, sa sve kartom Novog Sada u rukama :D dok mi čekamo na nasipu, sreća u kolima jer je vetar sekao kroz odeću . . .

dada

Snašli se nekako, dogovorili strategiju kojom ćemo delati, jer su deca na različitim stranama (tri grupe nas je bilo tj ‘nastavnice’ iz tri grupe), te smo se parkirale na kraju, pa polako peške redom. Izvinjavam se što je sledeća slika mutna, ali mi je drhtala ruka kada sam videla dete na biciklu u papučama bez čarapa, dok sam ovo slikala. To je volonterka sa kojom zajedno radim u petom razredu, ona nosi paket u ruci i ide ulicom do prve kuće u koju smo se zaputile.

img_3111

Neću vam posebno pričati o deci. Mislim da je to zadiranje u njihovu privatnost, u njihove porodice. Većina ih je izbegla sa Kosova, ne znaju jezik, te zbog toga imaju loše ocene (ali i ne uče). Mogu samo da vam kažem da smo dočekani kao da smo im rod najrođeniji, počašćeni onim šta imaju (naglašeno nam je da ništa ne odbijamo, jer se uvrede te sam popila 3 čaše kokakole, jednu kafu, jedan čaj i ono što mi nije teško palo – jednu baklavu :D – u osam kuća), da su lepo razgovarali sa nama, u jednoj kući smo se i igrale sa najmlađima i da su svi oni sunca moja mala . . . slede fotografije koje same govore za sebe. Nažalost, većina roditelja je bila bolesna (majke pogotovo) te ih nismo sve ni upoznale, ali su uglavnom izuzetno čisti (znali su da dolazimo, pa ako i nije bilo čisto, sredili su) i izuzetno prijatni. Jedna žena je krečila juče, jer im je kuća zaista loša i bilo je sramota . . . Smrzla sam se danas . . . ceo dan se pitam kako li ti ljudi izdržavaju . . . pa, ako neko ima volje da pomogne, ja sam tu uvek . . . na bilo koji način, sve je dobrodošlo, moj mail znate.

Napomena: izabrala sam nekoliko fotografija, uglavnom nasumice, većinu je napravila moja koleginica volonterka, Dragica. Iako izgledaju skoro pa idilično, u sobama je izuzetno hladno, a deca idu bosa i slabo obučena. U jednoj kući živi i po nekoliko porodica, jedna soba = jedna porodica, ponekad i od po desetak članova.

img_31131

img_31141

img_31221

img_31261

img_31282

img_31311

img_31411

img_31431

img_31441

18 komentara leave one →
  1. decembar 22, 2008 7:01 am

    Nekad prosto nemaš komentar…Idi bre…

  2. decembar 22, 2008 4:28 pm

    Slika devojčice na crvenom tepihu me je ostavila bez daha. Vi ste divne, sve do jedne. Svaka vam čast. :D

  3. decembar 22, 2008 7:32 pm

    Za divljenje ste!

  4. decembar 23, 2008 1:11 am

    Sta reci na sve ovo?!
    Svaka cast devojke!!!!!!!!

  5. Luna Morena permalink
    decembar 23, 2008 4:48 am

    Nase malo je mnogima nekad mnogo.. Svaka cast! Podrzavam ovakvu akciju!

  6. decembar 23, 2008 2:02 pm

    @Punky: hehe, verujem, jer i ja sada kada gledam slike nemam komentar, deca mi toliko nedostaju i toliko mi je bilo lepo taj dan da ne mogu da ti opišem :)

    @Čarolija: ta curica je fantastična :D ne zna srpski pa smo pričale svaka svoje. nacrtala sam joj srce na papiriću i rekla joj: „Nacrtala sam ti srce“, a ona je uzela papirić i išla po sobi i govorila: „C-ce, c-ce“ :))) pa smo pričale, svaka na svom jeziku, ali nema veze, divno smo se družile :))) hvala, nije to ništa, koliko smo mi dobile satisfakcije, srce mi zaigra kada pomislim na njih . . . izradila sam im neke fotografije da imaju i oni uspomenu na divan dan :)))

    @Zmaki: hehe, hvala :))) moram reći da su sve devojke zaista super . . .

    @Zelena: hvala :)))

    @Luna Morena: zaista je tako. bila je žurka na kojoj su se sakupljali slatkiši i (nažalost opet selekcija :((( ) neka deca dolaze u četvrtak na priredbu i da prime paketiće :D jedva čekam!!! i tolika sreća od našeg malo :)))
    bićete informisani o svim dešavanjima :)))

    Hvala na podršci svima!!!

  7. decembar 23, 2008 6:30 pm

    Slažem se sa prvim i četvrtim postom.

    Sve su rekle slike, tvoja slova i naravno, ti.

    S.V.A.K.A V.A.M. Č.A.S.T!!!

    ljubim te!

  8. decembar 24, 2008 2:58 am

    kisses Pričalice i hvala :)))

  9. decembar 24, 2008 1:29 pm

    Akcija za svaku pohvalu!

    I da, mnogi i ne znaju da su srećni, treba im češće otvarati oči :neutral:

  10. decembar 25, 2008 10:53 am

    volonteri, alal vam vera!

  11. decembar 25, 2008 11:05 pm

    Bravo! Ovo je za divljenje!

  12. decembar 26, 2008 12:14 am

    hvala svima :)))

  13. IvanB. permalink
    decembar 26, 2008 4:35 pm

    Eeee, neki ljudi stvarno lose zive.

  14. dejan ajdukovic permalink
    decembar 26, 2008 4:38 pm

    Bravo koleginice Marija, veoma profesionalno i sa puno emocije ura]eno, veoma retko u dana[nje vreme.
    Komplimenti od mene….
    Dejan

  15. Duda permalink
    decembar 26, 2008 7:50 pm

    Ovo sto radite je stvarno potresno. Ja znam da bih ridala sve vreme, pa je s toga i bolje da radite vi koje nemate decu. Cini mi se da sam ja malo i pogubila zivce, sto ne znaci da ne pomazem, koliko god mogu, hum. org. Kraljica Marija, a oni prosledjuju dalje. Svaka vam cast devojke!

  16. decembar 26, 2008 9:54 pm

    @Ivan: nemaš pojma koliko . . .

    @Duda: dok sam sarađivala sa domom u Veterniku, domom za decu i lica ometena u fizičkom i mentalnom razvoju, sam plakala danima . . . strašno mi je bilo . . . tako da su mi ova deca osveženje . . . samo izbaciti dozu sažaljenja i pokušati da im se pomogne, što više i to je to :))) a veruj mi da to što pomažeš nekome znači više nego što misliš!!! i da ti je neko zahvalan zbog toga do neba . . .

  17. decembar 26, 2008 10:08 pm

    @Dejan: hvala kolega, trudim se :)

    (objašnjenje: Dejan je kolega volonter :) )

  18. decembar 28, 2008 8:39 pm

    Ovakve price volim. Bas lepo od vas.

Ostavite odgovor

