Skip to content

Serioholičar?!

februar 18, 2009

Nikada nisam pratila serije. Sećam se niza serija koje sam povremeno gledala, ali nikada nisam pratila neku seriju onako ozbiljno, u smislu da ne propuštam epizode. Televizijski program učini ljude robovima, zavisnicima, a gledanje serije postane ritual. Znam ljude koji nisu otvarali vrata ili se javljali na telefon za vreme serije. Sa roditeljima jednog druga smo se šalili kako ne trepću da ne bi propustili delić sekunde.

Sećam se samo da sam redovno gledala Dextera na cartoon networku u srednjoj školi. Kada sam išla prepodne u školu, gledala sam u 16h reprizu od prepodne, a kada sam išla poslepodne u školu, gledala sam ‘premijeru’ u 9h.

Mimoišle su me sve ostale serije. Gledala sam My so called life u osnovnoj školi i Friends u toku tih desetak godina koliko su emitovani, kada ‘naletim’. Sve ostale je bilo onako, uključim tv, pa gledam od pola ili kako već, nebitno. Tu mogu da nabrojim niz serija kao što su Mućke, Nepristojni ljudi, South park i nekoliko humorističnih za razbibriku i utapanje slobodnog vremena.

Ne znam šta mi bi negde u oktobru prošle godine kada odlučih da pogledam kompletnu seriju Prijatelji. Sve epizode svih sezona. U početku sam gledala umereno, po jednu dnevno ili jednu u dva dana. Oteglo se, išla sam u Maticu da učim, tako da nisam imala vremena za dodatne aktivnosti, blogovi, knjiga i poneka serija. Međutim, to se promenilo krajem prošle i početkom ove godine. Koliko se sećam sve je počelo tako što sam se razbolela i po ceo dan ležala u krevetu. I gledala tv. Uglavnom Prijatelje. Postade ritual. Danju spavanjac, štrebanje i pred spavanje nekoliko epizoda. Svaki dan. Ima nešto manje od 250 snimljenih epizoda koje u proseku traju oko dvadeset minuta. To je (opet nešto manje, ali da zaokružimo) pet hiljada minuta ili 83,33 sata, da zaokružimo na 80. A to je oko tri i po dana . . . smo proveli ‘zajedno’. Kada sam pogledala poslednju epizodu užasno sam se osećala. Tražila sam po netu i čitala/gledala sve šta sam mogla da pronađem o seriji, glumcima, snimanja, gluposti. U jednom momentu sam se zapitala da li sam normalna?! Nedostaje mi serija? Nedostaju mi karakteri, glumci? Ma daaaj . . .

Nekoliko dana kasnije Goblin je bio kod mene i u poverenju sam mu to rekla. Oduševio me je razumevanjem i potvrdom da je i on imao slično iskustvo sa različitim serijama. „Kao da si izgubila prijatelja, jel da?“ „Daaaa“, došlo mi je da dreknem, to je tačno definisano moje osećanje! Vezala sam se za likove, glumce, humor, mesta na koja su išli, za sveee . . .

Zatim sam bila kod druga i drugarice. Ne sećam se kako se pokrenuo razgovor o serijama, ali su mi potvrdili da njih dvoje često gledaju serije i prolaze kroz isto kroz šta sam i ja prošla . . .

Prošlo je više od mesec dana otkad sam pogledala poslednju epizodu Prijatelja. Sada mi je malo smešno, mada bih rado uzela novu sezonu i gledala . . . još uvek mi nedostaju. Tada sam rekla, a i sada ponavljam, da više neću gledati serije u toj količini. Ništa mi neće faliti ako poneku epizodu propustim, ako se uključim na pola ili odgledam reprizu sledeće nedelje.

Odabrah dva klipa koja su na mene ostavila najveći utisak.

32 komentara leave one →
  1. februar 19, 2009 1:16 am

    Znam kako ti je! I ja sam prosle godine imao Friends fazu… sve epizode sam pogledao za dvije sedmice, a onda pogledao i epizode od spinoffa sa Joeyem.
    Sada ponekad kada surfam upalim Friends u pozadini :D

    Inace, ako ti se svidja Friends pogledaj prvih par epizoda serije „How I Met Your Mother“, siguran sam da ce ti se svidjeti :D

  2. februar 19, 2009 1:24 am

    hvala na razumevanju . . . pokušala sam Prijatelje da zamenim drugom serijom iste popularnosti, ali mi nije uspelo :/

    sinoć sam na Music blogu ostavila pesmu koja je urađena za špicu

    http://ivanb.co.cc/2009/02/18/friends-theme-song/

    i podsetila se svega . . .

    hvala na savetu, ali ne znam da li imam snage za novo navlačenje . . . ma, pogledaću, nek ide život! :D

  3. februar 19, 2009 1:33 am

    Mucke,Alo alo,Crni Guja,Leteci cirkus Ponti Pajtona,Sledge Hamer,Zvezdane staze,South park,Garfild…Dekstera sam gledao redovno na Kartun networku iako sam bio poodavno zavrsio gimnaziju :)
    Inace u poslednje vreme nemam puno vremena za serije tako da jedino sto pratim trenutno je Sundjer Bob!!!
    Inace posle citanja tvog teksta sam se dobro zapitao dali sam i ja Serioholicar? i mislim da nisam!
    Nisam 100%
    :D

  4. februar 19, 2009 1:45 am

    hehe, Dexter je kraaalj :D
    posle spiska koji si naveo sam sigurna da nisi serioholičar :P

  5. Suzana J. permalink
    februar 19, 2009 10:45 am

    da, ja sam bas to iz naslova! bolje da ne pocinjem da nabrajam koje sam sve serije gledala, te cu se osvrnuti samo na omiljenu ikad: a to su naravno frendsi! (uz tvin piks, moram da napomenem…) frendse sam slucajno gledala na hrt-u vec od 2. sezone im i od tada sam celu seriju odgledala bar 5 puta… ali nikad ne bih mogla da sednem i gledam danima tu seriju u kontinuitetu, iz prostog razloga sto onda izgubi svaku char! tih 20 minuta dnevno, a bilo je nekad i nedeljno, dovoljna je doza humora i „mudrosti“ da se lepo slegne i zapamti zauvek do sledece… cendlerove replike kao da sam ja pisala :D

  6. februar 19, 2009 11:43 am

    Prva serija koju sam odgledao je „Dugo Toplo Leto“, Ben Kvik je „igrao“ u toj seriji, pa „Bonanza“, itd. Oni „matoriji“ će se sigurno setiti. Svaka generacija ima neku svoju seriju, ili serije. Znam još da sam buljio u crno-beli ekran i redovno gledao „Izgubljeni u Svemiru“; današnje lutkarske predstave su kudikamo bolje od te davnašnje serije. Pa, to je to.

  7. februar 19, 2009 1:06 pm

    Ma……gledala sam ih gomulu i meni je to ok.
    Mucke, Alo-alo, Friendse, Rezi me, Svo vole Rejmonda….ako sam po tome taj seronja od holicara, jesam :)

  8. februar 19, 2009 1:24 pm

    Iako ja sebe ne bih nazvala serioholičarom, mogu da te razumem. I sama sam pratila mnoge serije, ali ne volim da skidam serijale i onda da gledam po čitave dane seriju za serijom. Više volim iščekivati dan za danom ili nedelju za nedeljom da bih videla šta će biti sa mojim junacima :)

  9. februar 19, 2009 1:42 pm

    Serije volim da pogledam s vremena na vreme, jer traju kraće od filmova, pa samim tim, oduzimaju i manje vremena. Bila sam potpuno oduševljena kada sam nabavila sve epizode serije „Sex and the City“, „Dr. Haus“, „Prison break“, ali sada ne smem da se usudim da počnem da ih gledam, jer znam da neću moći da prestanem. Doduše, Sex i grad gledam s vremena na vreme (nisam mogla da odolim), ali ove ostale čekaju raspust :D

  10. februar 19, 2009 2:45 pm

    Ne smem da se navlacim jer nemam vremena :)

  11. februar 19, 2009 3:28 pm

    Nisam nikada imao strpljenja da sedim za kompjuterom i gledam serijale, mada kada bolje razmislim i filmove retko gledam na njemu. Zato televizija i pogotovou FOX Life su neizostavni deo mojih priprema za spavanje :) Volim humorističke serije da gledam jer me opuštaju počevši od Mućki, Prijatelja, Alo alo pa preko Frejžera i Kafića uzdravlje, pa sve do novijih Bostonski advokati, Stažisti… Tako reći jesam seroholičar :)
    Samo ko što reče mackomali volim to iščekivanje :) Sa druge strane reeetko mi se dešava da navijam alarm zbog serija mada je i toga bilo u dobra neradna vremena :)

  12. hamzjakl permalink
    februar 19, 2009 5:44 pm

    Ma, samo malo menjam adrese! Pa pogadjaj!
    Frljander!

  13. neprilagodjena permalink
    februar 19, 2009 9:18 pm

    Joj, gde nadje sad o serijama! :( Pre neki dan su prestali da mi pustaju „Ocajne domacice“ i kad sam procitala u novinama da ima neka druga serija umesto njih, pocela sam da placem. Sad mi se opet place kad pomislim na to. :( Ja sam stvarno bila opasno navucena na to, ceo moj plan aktivnosti zavisio je od njih, tacnije, iz kuce krecem tek kad one prodju, ili dolazim bas na pocetak, samo da ne propustim. A na telefon NARAVNO da se nisam javljala kad su one trajale. Nit je iko smeo da me ista pita i ometa.
    Evo bas sad je vreme kad sam ih jos pre nedelju dana hipnotisano gledala….. :(

  14. neprilagodjena permalink
    februar 19, 2009 9:19 pm

    :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

  15. dudaelixir permalink
    februar 19, 2009 10:00 pm

    I ja sam iz te generacije kao Grande, mladi, cili, veseli, ha, ha! Generalno, strasno se lako navuci na seriju, pogotovo ako ti legne, bas onako. Sve engleske volim, jer volim taj humor. I Prijatelje sam gledala i Ali Mekbil, CSI Majami, Las Vegas, uh, ne mogu sve da ih nabrojim. I reprize istih. Trenutno Bekstvo iz zatvora na prvom programu, mada sam vec sve gledala. A Ocajne domacice? Da, da, sve sto je moglo da se skine do sada sa interneta!
    Ima nova serija, mislim engleska i zove se Couples i cula sam da je strasno smesna. Nisam pogledala ni jednu!

  16. februar 19, 2009 11:23 pm

    @dudaelixir
    Couples je odlična serija! Pošto voliš engleski humor, dopašće ti se sigurno :) Šteta je samo što epizode kratko traju …

  17. februar 20, 2009 12:10 am

    @Suzana J: joj, Friendsi . . . baš mi nedostaju :(
    mogu da pogledam oko 3-4 dnevno . . . bez problema i bez gubljenja kvaliteta gledanja . . .

    @Grande: razumnem te. tako moja generacija „kuka“ za Brankom Kockicom . . . zaista si u pravu, svaka generacija ima svoju seriju . . . kao i igre, pesme, filmove . . . samo su knjige univerzalne ;)

    @Zelena: ehehehehe seronja ehehehe loool :D nije mi palo na pamet, ali ima logike :D

    @Macko: moj problem je što uglavnom zaboravim :/ setim se da sam rekla da ću gledati neku seriju tek posle nekoliko dana :D tako da, ako želim da pratim, moram imati serijal. A Friends su prvi koji sam odgledala, po svemu sudeći i poslednji.

    @Marija: to mi je odgovaralo u vreme kada sam učila, taman u vreme pauze pogledam jednu do dve epizode, odmorim se, rasteretim, nasmejem i super! Sex&city bih mogla ‘pozajmiti’ od tebe ;D

    @Zmajček: znam da si stalno u gužvi . . . ima dana, navući ćeš se ;)

    @Prokka: zato lepo narežem (meze) i iz kreveta daljinac i malo sovim malo gledam ;))) slažem se, ima čari u iščekivanju . . . ali više mi prija da ja određujem koliko ću iščekivati ;)
    mora da sam i ja seroholičar . . . ;))) u razvoju :D

    @neprilagođena: tačno znam kako se osećaaaašššš :((((((((

    @Duda: nisam ni ja tu gledala, ako nabaviš, prosledi :D otvorena sam za sve mogućnosti, mada sam sigurna da Prijatelje niko neće zameniti :(((

    @Marija: posle tvoje proporuke nabavljam sigurno :D

  18. februar 20, 2009 1:49 am

    Menjamo se – Sex & grad za Prijatelje? ;))

    @neprilagođena: zaboravih – ako ti još uvek trebaju „Domaćice“, javi se :)

    (ovo je k`o da menjamo salvete :) )

  19. februar 20, 2009 8:53 am

    dogovoreno! :D

  20. dudaelixir permalink
    februar 20, 2009 10:24 pm

    Pa kada skines sa interneta puno tih kratkih, dobijes jednu duuuuuugacku! Tako sam gledala Domacice. Super je, a moram zamoliti zeta da mi ih skine!

  21. februar 21, 2009 9:48 am

    Mi smo bas prosli vikend gledali Friends ceo onaj poslednji serijal.Inace, da svaki dan pratim seriju na tv-u ne mogu, propustim neku pa mi je posle krivo. Zato i ne pocinjem.Ali skinemo s neta sve, pa kad zasednemo bog nas zaboravi…

  22. februar 21, 2009 9:15 pm

    Ja definitivno imam problem sa serijama…volim da ih gledam pa to ti je…Odgčledah skoro sve epizode Bekstva iz zatvora, Lost, Prijatelje…sad gledam Californication..

  23. prichalica permalink
    februar 21, 2009 10:21 pm

    I ja sam Dextera pratila redovno, Zveki (Ana) je bila Didi, a ja Dexter :D i kad se zablesamo u ekran, mož’ i kuća da se sruši, al’ samo TV da se spase, ako je ikako moguće!! :shock:

    Sad više ne gledam ništa tako redovno, nego baš to – kad naletim, na pola, od pola, pre pola, samo ona slova na kraju itd.

    Volim serije na Fox Life-u, tako da ako baš zapadnem u krizu za serijama (što se još nije dogodilo), znam gde da se udenem. :)

  24. februar 22, 2009 2:26 am

    Hahaha, mislio sam da takve probleme imam samo ja :]

    Ne volim Friends, ali znam osecaj kad (najcesce za neko kratko vreme) odgledam neku poduzu seriju, osecam se isprazno, tuzno sto se zavrsilo, pa i nedostaju mi likovi, kao sto si i sama rekla.

    Ali mene to ne cudi, isti osecaj imam i posle nekih knjiga. Stvar je u tome sto, paralelno sa svojim pravim zivotom (sto bi se reklo: IRL) vodis jos jedan zivot, rpozivljavas nesto drugo sa nekim drugim ljudima. Sazivis se sa time, krace receno. Kad se zavrsi, kao da si se probudila iz nekog sna, ili dosla sa nekog putovanja ili neke avanture gde si upoznala brdo manje ili vise do jaja ljudi sa kojima si se zblizila.

    Je l’ to – to??? :]

    Ako si u potrazi za dobrom humoristickom serijom, nadji Coupling. Genijalna britanska komedija, ne preterano dugacka, ali ne moze da ti se ne svidi :]

  25. februar 22, 2009 2:46 pm

    @Duda: heh, pa se navučeš . . .

    @Sandra: isto . . . nemam snage da pratim na redovnom programu, ali dvd rules :D Posebno prijatelji . . . uh.

    @Punky: i ne nedostaju ti kasnije? ja još uvek patim za prijateljima :/

    @Pričalica: znači ti nisi serioholičar, svaka čast!

    @SadClown: „osecam se isprazno, tuzno sto se zavrsilo, pa i nedostaju mi likovi“ – tačno tako. kada sam gledala drugi klip, kada rastavljaju kafić, plakala sam :D
    da, to je to :) saživiš se sa njima i onda samo prođe serijal i kraj :(

  26. prichalica permalink
    februar 22, 2009 3:17 pm

    Nisam, nisam.

    A, gde ima da se skinu „Prijatelji“ tako, sve sezone? :D

    Ozbiljno pitam. :D

  27. februar 22, 2009 3:20 pm

    ja ću ti narezati bre.
    ako si free, dođi odmah do mene, do 17h džabalebarim :)))
    ili ovih dana, samo mi javi ranije.
    ako ne, poslaću ti linkove mailom :)

  28. mofolotopo permalink
    februar 22, 2009 8:10 pm

    Ja nijednu epizodu, ma ni minut Friendsa pogledao nisam.

    Omiljenu The X-Files trenutno gledam konachno od pochetka, ‘nako lagano, nekad tri epizode odjednom, pa danima nijednu.

    Twin Peaks pogledao brat bratu 10 puta. :D

    Od sitcoma – That 70’s Show i Man Behaving Badly sve.

    Odrastao sam uz Beverly Hills, a srednju je obelezio Dawson’s Creek. Da, gasio sam svetlo i iskljuchivao telefon za vreme DC-a, predivna serija. Onda Homicide… Sjajni Pembleton i Giardello…

    Ali, nisam serioholichar, mada jesam bio. Danas sem The X-Filesa od novih serija bash nishta ne pratim, ali skidam ove stare da imam, makar ih nikad i ne gledao ponovo. Ono – moje vreme! Da li cu chitati knjigu ili strip, gledati film ili seriju, ici u bioskop, ili shetnju, svirku, koncert…zavisi od trenutka. Radim ono shto volim, a ako nekom to smeta – ko ga j…! :D (A smeta pojedinima, veruj mi…)

  29. mofolotopo permalink
    februar 22, 2009 8:11 pm

    Ah, da – i Roswell! :blush:

    Shta cu kad sam sci-fi i pop culture geek… :D

  30. februar 22, 2009 10:07 pm

    hehehehe :D

    ti si pravi serioholičar koji odbija to da prizna ;)
    šalim se, naravno. Zaboravih Vesele sedamdesete, odlična serija.
    Sigurna sam da kada bi pogledao minut Prijatelja da bi pogledao i ostalih pet hiljada ;D

    pojedinima smeta? ako je devojka u pitanju, podržavam je :P

  31. mofolotopo permalink
    februar 24, 2009 1:35 am

    Da ne bude zabune opet, avatar ce da me „oda“. :))

    Nije devojka, mada jeste jednoj bivshoj priiiiliiichnooo smetala moja opsednutost pop kulturom…

    Eeee, zaraze… :))

Trackbacks

  1. Serioholičar?! |

Ostavite odgovor

