Skip to content

Shocked!

mart 27, 2009

Pokušavam da se setim od kada sam na internetu. Godine 2003. sam otvorila e-mail adresu, ali nisam bila svakodnevno prisutna, otprilike jednom nedeljno. Recimo da sam redovna u poslednje četiri godine, a da sam u poslednje dve godine svakodnevno prisutna, u poslednjih godinu dana konstantno. Imam sasvim solidnu količinu iskustva sa internetom.

Svakakve priče kruže o internetu. Svi smo upoznati sa njima. Negativna iskustva se stiču na različitim chatovima, forumima i ostalim ‘stanicama’ za komunikaciju sa ljudima ‘s one strane žice’. Problem nastaje kada neko od individua „zaštićenih ekranom“ dozvoli sebi različite stvari. Kada si dozvoli previše.

Više puta obrađena tema neličnih kontakata, od strane stručnih lica i onih poučenim iskustvom mi je dala dovoljno razloga da izbegavam chatove i kontakt sa nepoznatim ljudima putem interneta. Moram priznati, da, kada sam počela da pišem blog, sam bila veoma uplašena. Osećala sam se kao dete koje uči da pliva tj grčevito sam se držala ljudi koje poznajem iz RL-a. Vremenom sam shvatila da blogeri spadaju u posebnu kategoriju. Suženi krug ljudi je zamenio veliki broj, koje ‘poznajem’ sa interneta. I to ne bilo kakvih ljudi. Verujte mi, bez laskanja, blogeri koje poznajem su jedni od boljih ljudi u ovoj zemlji.

Potpuno sam se opustila. Počela sam da verujem blogerima. Nisam pogrešila. Među njima ima ljudi koje volim kao da su mi rod, a nikada se nismo pogledali, dodirnuli, zagrlili. Svakodnevnu komunikaciju smo ostvarili putem interneta, putem različitih mesindžera, ali i preko twittera.

Jedan psiholog mi je rekao da sam nerealni optimista. To je moja ‘dijagnoza’, ako mogu tako reći. Uz to sam i altruista. Volim SVE ljude, pa kada se taj moj nerealni optimizam ukrsti sa altruizmom dobijam ubeđenje da su svi ljudi fini i dobri. Ceo život gledam sve kroz ružičaste naočare. Dragi mi i bliski ljudi su pokušavali da mi stave do znanja da to baš i nije tako, ali ne mogu protiv svoje prirode.

Poenta cele priče je moje sinoćno iskustvo. Pre izvesnog vremena sam posetila jedan sajt i tamo ostvarila kontakt sa posetiocima istog koji su se zatekli tamo. Bla, bla, mic po mic, raspričasmo se. Godine, religija, sexualno opredeljenje, nacionalnost, pol me ne zanimaju ni u stvarnom životu, pa tako ni na internetu. Kakva sam po prirodi takva sam i ovde. Ne pretvaram se, ne glumim, ne foliram. Sinoć je čovek koji je duplo stariji od mene pokušao da me ponizi indirektno, da me ismeje, u isto vreme na najružniji mogući način ismevajući dečka koji to zaista nije zaslužio. Ostala sam šokirana. Znate koliko imam strpljenja i tolerancije, ali takođe znate koliko mogu da se iznerviram kada neko pretera. Toliko nepoštovanje drugog čoveka, živog bića me je ostavilo bez teksta! Blago rečeno sam bila šokirana. Mislila sam da tako nešto više ne postoji na internetu, da je kultura i svest individua dostigla viši nivo i da smo se konačno prizvali pameti kao rasa. Nažalost sam pogrešila.

To me neće odvratiti od ostalih posetilaca sajta koji su skroz ok . . . ali sam ostala zatečena.

Ovo je moj stoti post. Nisam pisala dve nedelje iz dva razloga. Prvi su obaveze koje sam imala, drugi je želja da u stotom postu napišem nešto posebno. Nažalost, stoti post je posvećen temi za koju sam mislila da nikada neće biti pomenuta na mom blogu.

33 komentara leave one →
  1. mart 27, 2009 11:51 am

    Ima nas svakavih i moras se na to navici,narocito ovde gde se svako krije iza monitora i komsijske slike.

  2. mart 27, 2009 11:52 am

    znam Zmaki . . . razmazili ste me mnogo.

  3. mart 27, 2009 12:00 pm

    Eee, stara… kakvih sve frikova na interentu ima… Strašno.

    Ranije sam imala običaj da, kada sam nervozna, upadnem u neki chatroom, i čekam da mi se nakači neki dripac ili moron i onda ga napušim samo tako, u meri da se skoro rasplače.

    Nakon toga se osećam mnogo bolje.

    Moj savet: pošto takvih likova ima svuda, nauči da ne pokazuješ slabost, nego čim vidiš naznaku o kakvom tipu ljudi je reč, napadni. Svom snagom, bez milosti. :)

  4. mart 27, 2009 12:38 pm

    Naravno da nas ima svakakvih, važno je da si se ti vratila, a teme leže oko nas, trebala si i ovo napisati i to je to! Pozzz

  5. mart 27, 2009 12:38 pm

    Nista novo…navikni se. Na chatu neki rade ono sto ne bi mogli u realu, isprobavaju sebe, a ti kroz to sebe. Sve to moze da bude skola.

  6. mart 27, 2009 12:43 pm

    Drvena, za te četiri godine koliko si na redovno na netu trebalo je da shvatiš, naučiš, vidiš, predpostaviš jednu stvar. Internet je mesto na kome se dobar deo net populacije krije iza ružičaste maske. Koliko god nekome „provera“ net prošlosti sagovornika zvuči kao zadiranje u privatnost osobe „s druge strane žice“, toliko je jednostavno „pod obavezno“ da se to uradi ako se uopšte započine komunikacija.

    Ineternet nije ništa drugo nego preslikana realnost u kojoj se osobine iz RL prenose u „virtuelni život na netu“, sa obavezno dodatno izraženim karakternim osobinama. I kao što ne možeš biti 100% sigurna da tvoj komšija nije ubica, silovatelj ili pedofil samo zato što nosi odelo i kravatu, tako ne možeš biti sigurna da ti je sagovornik OK osoba ako se predstavi u najboljem svetlu.

    Ahhh, po nekad mi bude drago što sam nepopravljivi pesimista (kako neki kažu), mada je to meni više (surova) realnost nego pesimizam.

    Kako je oko?

  7. drnch permalink
    mart 27, 2009 12:57 pm

    Zao mi je sto ti se tako nesto desilo.
    Malo je optimisticnih ljudi i treba ih cuvati i podrzavati njihov optimizam (ako nije previse „lebdeci“).
    Moj savet je da se uvek drzis teme i o njoj govoris. Da se sto manje upustas u ozbiljne diskusije o likovima i sa njima.
    O mesanju virtuelnog i realnog sam vise puta govorio, uglavnom u negativnom kontekstu. Cak i da se mesanje desi, uvek treba da ima sasvim konkretan povod. U suprotnom ce samo minirati ono sto je dobro u virtuelnom.

  8. mart 27, 2009 3:25 pm

    ,,Sinoć je čovek koji je duplo stariji od mene pokušao da me ponizi indirektno, da me ismeje, u isto vreme na najružniji mogući način ismevajući dečka koji to zaista nije zaslužio. Ostala sam šokirana.,,

    Ima i bolesnika ovde to znas sigurno pozdrav BELI

  9. SadClown permalink
    mart 27, 2009 4:06 pm

    „Nerealni optimista“??? Nije li to pleonazam? :]

    Ima svakakvih kretena na internetu! Pa seti se samo razlicitih prepucavanja po forumima, fb grupama, ma svuda… Katastrofa. Isto kao i RL, Internet je prepun kompleksasa i manijaka, a oni su cesto online jos gori nego IRL jer, da izvines, IRL ne umeju da skupe muda i budu ono sto jesu, pa lece komplekse na netu…

    ‘Ajde, glavu gore, nisi ni prva, ni poslednja koga je licno pogodila neka kretencina s druge strane zice ;)

  10. mart 27, 2009 5:25 pm

    Moj drugar Srki je stalno ponavljao: „Život nije bajka“, pa je i meni to ušlo u naviku.
    I zaista nije bajka, ali ne tuguj nego se spremi za sledeci put.

  11. mart 27, 2009 7:17 pm

    Ja bih najradije da ti cestitam na tvom stotom postu.
    Pisi i dalje ! :)

  12. mart 27, 2009 8:56 pm

    Ja sam, na žalost, imala priliku da sve ovo što pričaš iskusim. Grozno iskustvo, ali me to naučilo da kao i Aleksandar proveravam svakog ko ima nameru da stupi sa mnom u neku vrstu komunikacije.
    Blogeri o kojima pričaš jesu fini, okupila se dobra ekipa i veruj mi ona mi daje veru da će jednog dana biti sve OK.

    Evo baš me juče nazvaše prostakom ;) al’ sve to ide rok službe ;)

  13. mart 27, 2009 8:57 pm

    I umalo zaboravih, čestitam za 100 post, i želim da svaki naredni ima veseliju temu ;) :D

  14. dudaelixir permalink
    mart 27, 2009 10:03 pm

    Cestitam ti na stotom postu. Da, na zalost i ja sam iskusila isto sto i ti. No, bilo pa proslo. Sada znam „sa kim se ne treba druziti“. Ti si divna, mlada, vredna postovanja i ljubavi! :)

  15. mart 27, 2009 11:17 pm

    cestitam ti na stotom post-u.
    Chat ne koristim dosta dugo – godinama.
    Iako sam duze na net-u od tebe (a u losijoj teh.situaciji od tebe :))), nikada nisam imao neprijatnosti kada sam pre desetak godina cetovao na irc cetevima. Nemam neku zelju, a i potrebu za chatom sa nepoznatim osobama, a samo sa par blogera sam razmenio MSN iz prostog razloga a to je zato sto sam procenio da su zaista odlicni ljudi, koje bih rado upoznao i u RL zivotu.

    Pozdrav i cuvaj se budala

    E da, zaboravio sam da ti kazem da ne treba nikad da sve prihvatas licno i da se uzbudjujes zbog gluposti.

  16. mart 28, 2009 9:04 am

    Na internetu su svi mnogo pametni i sve znaju.

  17. stevo permalink
    mart 28, 2009 10:17 am

    Čestitke ta stoti post.

  18. mart 28, 2009 11:50 am

    Da ti nama još dugo, dugo pišeš i 1000 post i dalje, a to kakvog sveta sve ima, ne moramo ni da pričamo.

    Mnogi nisu u stanju da budu ono što stvarno jesu, jer bi im to bilo previše. Pa zamisli samo, u RL ih niko ne primećuje, izgubljeni slučajevi, likovi koji znaju da nisu vredni pažnje, koji ne smeju da mrdnu ni prdnu, a onda na internetu im se pruži prilika da budu sve što smisle u svojoj glavi. Pa neka ih. Mene to uopšte ne dotiče i ne uzbuđuje. Neću na slavu da ih zovem. :D Izbegavaj sve situacije koje mogu da te iznerviraju i rešila si problem. Kad počne sa glupostima, jednostavno „block“ ili „delete“ i ćao. Nema ga više. :D

  19. mart 28, 2009 11:03 pm

    Cestitam ti 100. post i zelim jos mnogo veselih tema, ali i ovakve se moraju spomenuti, tek da se ne zaboravimo da ima i takvih ruznih i da ih se trebamo cuvati…

    pozz
    samo napred!

  20. mart 30, 2009 6:09 am

    Svačega ima, svakakvih ljudi…na šta sam ja sve naletao, strašne su to stvari, ali imam više pozitivnih iskustava ipak…

  21. mart 30, 2009 12:21 pm

    Imao sam u srednjoj skoli period kad sam mnogo blejao na chatu na Krstarici… Tamo, na kanalu #metalheads, sam jednom naleteo na lika koji me je ubedjivao kako je on Viking po veroispovesti i kako mu njegova religija zapoveda da kolje pripadnike drugih verada bi dospeo posle smrti u Valhalu, ili gde vec idu dobri Vikinzi… xD

  22. april 1, 2009 9:43 am

    Cestitke za 100.ti post…
    Vremenom se i na netu iskristalisala slika o pozitivnim i negativnim likovima. Ako i nije, ako uleti neki negativan, vrlo brzo dobije na znanje da je negativan jer je vise pozitivnih, pogotovo u blogosferi.
    Takodje, iz licnog iskustva, vremenom pocnes da izbegavas negativne jednim klikom i to je to… Zasto bi sebi unakazavala dan sa prepirkom i razmenom negativnih misljenja kad moze obrnuto.]Doduse, sto kaze Djejn, ponekad i nije lose da se istreses na nekome ko to i zasluzi, ali samo ponekad i da se ne pretera, ipak treba ostati fin i kulturan koliko situacija dozvoljava…
    Bas sam dugo na netu i imam privilegiju da biram sebi drustvo. Mislim da sam uvek tamo gde je veselo i gde su ljudi sirokih shvatanja, pa nemam vise nikakvih problema ..sto i tebi zelim od srca !!!

  23. april 1, 2009 4:39 pm

    Čestitam ti na 100-tom postu i potvrđujem (potpisujem, švrljam, žvrljam i glavu dajem) da si ZAISTA ista uživo, kao i na netu. :)

  24. april 2, 2009 5:40 pm

    Ajde barem na internetu se možeš ograditi od takvih budala kojih je uvijek bilo i kojih će uvijek biti.
    Jednstavno se makneš jer nema smisla gubiti živce zbog nekolicine RL luzera, naravno nekada treba i ragirati kako je Deda rekao, ali nikako ne pretjerivati.

  25. april 3, 2009 7:30 am

    Cestitke za stoti post !!!
    A to sto si naletela na kretena, ima ih svuda, pa i na netu. Nemoj uopste da te dotacinju takvi ljudi…

  26. shaputalica permalink
    april 3, 2009 1:20 pm

    Budala koliko ‘oćeš. I tamo i ‘vamo. Samo što je ovde lakše, možeš da ih „ubiješ“ na iksić. :lol:
    Nek’ ti je sa srećom, i nek’ te drži optimizam, pa neka je i dijagnoza! ;-)
    Jbt, danas mu biti optimista dodje dijagnoza!? :shock:

  27. april 4, 2009 1:17 am

    @Džejni: hvala na savetu, napad je sigurna najbolja odbrana . . . al džabe kad sam mutava za tako nešto :///

    @Grande: Hvala :))) pozZ!

    @Zelena: stoji, ali nekako ne mogu da se naviknem na ljudsku zlobu, pakost i bezobrazluk . . . uvek verujem da je taj neko dobar . . . i onda ovako nešto.

    @Aleksandar: ehehehe, ti i ja dijagonalno različiti :D ustvari, možda je i bolje biti pesimista nego optimista :D ne znam zbog čega, živim u ubeđenju da su ljudi na internetu veoma fini. verovatno jer samo sa takvima komuniciram. dugo sam mislila da 99% građana Srbije studira, jer 99% mojih prijatelja studira . . . tako da je problem velikim delom i u meni. idealista :/

    @drnch: uvek mogu da razlučim situaciju jednu od druge. ako me jedna stvar iznervira, to se neće primetiti na drugoj. samokontrola mi je na visokom nivou. ali realni i virtuelni život ne umem da odvojim. nekako mi to zvuči lačno i licemerno. ono šta sam ja u RL to sam i ovde. znam da ne valja, a šta da radim . . . :/

    @RadeBeli: nažalost . . . pozdrav!

    @SadClown: ehehehe nije pleonazam :P forume, FB grupe i takve stvari izbegavam baš iz tog razloga :/// sada me je prošlo, ali sam se taj dan baš bila nasekirala. više me je zabolelo vređanje tog dečka zbog sitnog fizičkog nedostatka neko petljanje mene u sve to . . . zaista nezrelo i primitivno . . . glava gore :)))

    @Vladimir Djacic: ima jedna pesma od VVB u kojoj u refrenu poslednja tri stiha glase:
    „Maštajmo o ljuuubaviii,
    jer život je bajka,
    život je tako leeeep!“

    kada god mi je teško, ja se toga setim i bude mi lakše. zaista sam freek, ja ladno živim u bajci :(

    @afroditta: hvala ti mnogo :)))

    @Suske: žao mi je što si i ti prošla kroz to :/ blogeri su mnogo fin svet i jako sam srećna da sam vas sve upoznala, makar preko neta :))) hvala lepo, sledeća će biti veselija ili barem lepša :)))

    @dudaelixir: hvala ti dudo :))) pocrveneh :)))

    @IvanB: a znaš da uvek sve shvatam lično i da se uvek sekiram zbog budala :/
    chatove ne koristim zbog ovakvih situacija već dugo, na forume ne idem, jer gde god da odem postave me za moderatora i ne pitaju me, pa se onda narod beči na mene kada krenem da raščišćavam :D

    @furious: loool :D tačno tako loool mada, veruj mi, od 100% ljudi sa kojima sam u kontaktu preko neta, 99% zaista znaju mnogo :))) ali je ovo rečenica za zapisnik :D :D :D

    @stevo: hvala mnogo :)))

    @Charolija: hvala ti mnogo, nadam se da ću nekad dogurati do te cifre :)))
    zaista si u pravu, ali ni ja u RL nisam na nekom položaju niti sam uspela u životu, ne radim, nemam momka ni porodicu, i dalje dobijam džeparac od mame :D pa ne želim da napakostim nekome ili da ga uvredim . . . to je po meni nevaspitanje i nekultura . . .

    @sarah: hvala ti od srca :))) veliki pozdrav tamo daleko!

    @Punky: da, svi vi ste mi pozitivno iskustvo :))) hvala vam svima na drugarstvu :)))

    @SadClown: LOOOOOOOOL :D :D :D

    @Deda: hvala ti Deda, uvek imaš puno korisnih saveta da mi daš, hvala ti na tome! trudim se da se ne spuštam na tuđ nivo ikada, ne samo na netu, već uvek, ali me dotakne :/// u pravu si za pozitivne i negativne likove . . . hvala ti!

    @Pričalica: hvala na čestitkama za 100. post i hvala na divnom komplimentu! :)))

    @JebenoPametan: ma ja sam budala, svima verujem pa mi se zato sve to dešava :///

    @Sandra: hvala lepo :)) trudim se . . .

    @shaputalica: od sada će ‘iksić’ da radi :D i baš me briga . . . ja pazim da ne uvredim nekog zbog iksića :/ ehehehe meni izgleda jeste dijagnoza, ja zaista bolujem od optimizma LOOOOL

    PRE NEKI DAN ME JE NAZVAO DRUG KOG ZNAM SA INTERNETA, NISMO SE ČULI 3 GODINE, A ZNAMO SE 6 GODINA :))) KAO DA JE ZNAP ZA OVO I POTVRDIO MI DA INTERNET DRUGARSTAVA ZAISTA IMA :)))

    HVALA VAM SVIMA NA DRUGARSTVU!!! VOLI VAS VAŠA DRVENA ADVOKATICA :)))

  28. april 7, 2009 6:15 am

    Pretpostavimo da znam o kojem se sajtu radi, kao i o tome kakvi su ljudi. Moje iskustvo na internetu datira prilichno odavno (recimo da se vratimo 20+ godina unazad).

    Sve shto sam trebao da nauchim su sledecje 2 stvari:

    1. Internet – mesto na kome svako mozhe da napishe shta mu volja i da to shto napishe necje u (90% sluchajeva) biti nichim sankcionisano.

    2. Jedno dobro poznanstvo putem interneta vredi vishe od 40 loshih. Pri tome samo treba paziti da loshe nema uticaj na tvoj RL.

    Mislim da je na samoj osobi da prosudi vredi li druga stvar rizika prve. Ja mislim da vredi, ali to je moje individualno mishljenje, a svi znamo da je mishljenje kao …, svako ga ima :)

  29. april 7, 2009 8:01 pm

    @Zen: definitivno vredi . . .
    samo ne mogu da odvojim RL od interneta . . .
    to sam ja . . .

Trackbacks

  1. Najdrvenija advokatska e-kancelarija
  2. Lepo iskustvo |
  3. Ja želim da hodam kao i ostali « Najdrvenija advokatska e-kancelarija
  4. Ja želim da hodam kao i ostali |

Ostavite odgovor

