Skip to content

Obrazi k’o đonovi

avgust 15, 2009

Ne znam da li više volim da dobijem knjigu ili da istu poklonim. Savršen poklon. Ne može da se potroši, može se koristiti mnogo puta, mogu je čitati mnogi ljudi i ono što je najvažnije – ima niz edukativnih svojstava. Kako junak jedne knjige kaže: „Čokolada se pojede, čarape se iznose“, a knjiga ostaje zauvek.

Otkako sam naučila da čitam, čitala sam sve do čega sam mogla da dođem. Kada sam pročitala sve knjige koje smo imali, prikladne mom uzrastu, krenula sam po komšiluku. Sećam se da sam najviše volela teta Lenkine knjige, imala je fantastične komplete narodnih bajki poreklom iz različitih zemanja i kultura. I uopšte se nije dvoumila da mi ih pozajmi :) znala je da ću ih vratiti u jednako dobrom stanju u kakvom ih mi je dala.

Kao srednjoškolac, počela sam da kupujem knjige i popunjavam ličnu biblioteku koju je stvorila moja mama. Sakupljala sam novac od užine i džeparac i na taj način dolazila do knjiga.

Dok sam studirala, ređe sam kupovala knjige koje želim. Uglavnom sam uzimala one koje moram, što mi je sada ok, jer ima mnogo knjiga koje verovatno nikada ne bih uvrstila u moju biblioteku, a itekako su vredne toga.

Posebno sam vezana za knjige, kao i ljude koji pišu, ali i one koji se trude da delo umetnika dospe do nas.

Bilo kako bilo, knjige nikada nisu bile jeftine ukoliko gledamo cenu koju trebamo da platimo za istu. Ali je cena uvek bila prihvatljiva, barem kada pogledam da ću je imati ‘večno’.

Nešto što sam saznala pre neki dan me je zgrozilo. Oduvek teško stanje na putu od beležnice do knjižare „veliki sistem“ pogoršava. Tekst u Politici pod naslovom Kupili „Prosvetu”, a duguju milione me je šokirao. Kada ga pročitate sve će vam biti jasno. Da čovek ne poveruje. Tu je i Mooshemin tekst koji u tančine objašnjava stvari.

Sve ovo mi se gadi.  Na ogromne cene koje imate, neljubazno osoblje vam treba još? Samo grabi i trpaj u džepove? Da li je to privilegija „velikih“?

Malo li je?!

14 komentara leave one →
  1. avgust 15, 2009 1:07 am

    Meni se srce stegne pri pomisli šta će biti sa Prosvetom. :S

  2. avgust 15, 2009 1:50 am

    Iscediće je, „ukaljati“ i prodati.
    Kao i svi dosad u toj situaciji.

  3. dijica permalink
    avgust 15, 2009 1:51 am

    Kako se samo mufljuzi dokopaju tako plemenitog posla kakav je knjižarstvo – ne znam. U Narodnoj biblioteci u Nišu, opet, sede tetke, čast mlađim izuzecima, koje ni novine nisu čestito pročitale a rade na izdavanju knjiga. Sve u ovoj zemlji nekako naopako i pogrešno. Gde god da kreneš ugaziš u blato, šta god da pođeš da počistiš – sruši se gomila đubreta na tebe. Samo se vrtimo u krug…:(

  4. Lazar permalink
    avgust 15, 2009 1:59 am

    Militantni oblik konzumerizma, a jedina mera uspeha i kvaliteta firmi ali i pojedinaca je profit/the all mighty money. Prosveta je samo collateral u celoj priči. Off-topic: postoji u Srbiji na stotine istih „uspešnih“ privatizacija, gde se imovina, predmet kupovine, stavlja kao zalog za kredit za njen kupovinu?!

  5. avgust 15, 2009 7:38 am

    Da sam samo koji dan kasnije napisao ovaj post : http://www.dedabor.com/sve-nesto-lepo/moje-pricice/knjige-knjige/ , verujem da bi nam se misli 100% preklopile, ovako kod mene nema dela o Prosveti i MOO tekstu…
    Moj komentar je i moj post ili obrnuto,lol :P :D

  6. arghhh permalink
    avgust 15, 2009 3:31 pm

    Srbija treba da udje na IMDB listu 100 najgorih filmova svih vremena, mada previse smo smesni da bi bili najgori. :)

  7. avgust 15, 2009 11:07 pm

    Strašno, strašno! A ja tako volela da odem u IPS, nagrabim brdo knjiga, sednem sa strane i čituckam sadržaje! Gade mi se!

  8. stevo permalink
    avgust 16, 2009 8:41 pm

    Knjiga kao podmetač, a Prosveta i sve ostale fabrike knjiga postaće kafane gde će Karleuša da uveseljava i edukuje i mlade i stare. Još malo pa ćemo uvoziti pisce.

  9. Тајни Свет permalink
    avgust 20, 2009 6:16 pm

    Сами сте бирали, тако вам је. Ја не гласам, и много ми је боље.
    Но да не бацам све на политику, има нешто и у свакоме од нас. Политикин забавник пропао, јер је Политика постала приватна, Невен више не постоји, све умире. Ово је доба глобалне културе, а њено прво правило је долар. Олмајти долар. Шта, ви не волите доларе? Та не мојте казти… Е па сада трпите последице Ваших избора…
    Са друге стране, нисам видео много великих реакција. Убијају нам децу и жене на Космету, ми пишемо писма саучешћа. Убијају писмо и културу, ми шаљемо протестна писма. Убијају нам издавачке куће, а ми се гнушамо блогујући. Има ли неко ко ће самном да одемо да поразбијамо све прозоре Агенцији за приватизацију и да окачимо пароле да се приватизација Просвете поништи? Нема… Ништа онда, мора да Вам је добро и овако… Све најбоље Вам желим…

  10. avgust 24, 2009 10:22 pm

    Ja kao i Tajni Svet, već duže vreme zovem na ustanak i puč, ali ništa od tog posla. I suviše se ljudima sviđaju dolari. U ovoj zemlji je sve naopako, tako da baš nemam ništa da više da kažem. Bljak.

  11. septembar 3, 2009 1:22 am

    Eh, IPS … ta lopovska kuca. Uvek me iznenade sa cenama robe koja se nalazi u njihovim prodavnicama. Ne vredi se iscudjavati … kapitalizam.

  12. septembar 6, 2009 12:51 am

    Kao prvo krivo mi je što se nismo upoznali na BlogOpenu. Više puta sam ulazio na ovaj blog, čituckao, ali nisam komentarisao.

    Smatram da je knjiga najbolji poklon koji može da se pokloni. A vrednost tog poklona se može videti tek nakon čitanja.

  13. septembar 11, 2009 4:24 am

    i meni je žao Reminder :(
    ali, biće prilike, koliko vidim, veoma skoro :)

    cheers!

Trackbacks

  1. Charolija » BlogDay 2009. – iz mog ugla

Ostavite odgovor

