Skip to content

Ovo je Balkan! C’mon!

mart 31, 2010

Znam da kasnim, teške dve nedelje i kusur, da trenutno nije aktuelno, da su svi već zaboravili, i da će mi neko možda kašnjenje uzeti za zlo, ALI jednostavno moram da iznesem SVOJE MIŠLJENJE i tako je. Zato valjda i imam blog.

Niz okolnosti me je sputao da o Beoviziji 2010 pišem ranije (oštećenje fajlova bloga na serveru, za koje je SezamPro bio potpuno nezainteresovan – da ne kažem bolelo ih je dupe i nedostatak vremena nakon što je Sad Clown reanimirao blog – tnx mate!).

Posle gomiletine pročitanih tekstova na internetu o ovoj temi, danima vajam ideju i stav koji imam u glavi. Kako je, meni veoma draga blogerka i fenomenalan kritičar stanja svesti, postupaka i posledica u Srbistanu, Džejn Dou, rekla:

Lakše je grickalicom za nokte pocepati atom, nego naterati sve stanovnike ove buđave zemljice da se slože oko nečega, bez obzira šta je u pitanju. Od politike, reprezentacije, pa do seče platana u Beogradu. Iako je odabir nacionalnog predstavnika za Eurosong kojim će svi biti zadovoljni težak koliko i gore opisana nuklearna fisija, to ne znači da ceo cirkus koji je pratio odabir nije podložan kritici.

Kada sam čula kakav monopol je dozvoljen, tačnije plaćen, bez reči glasnogovornika, odlučila sam da ove godine, iz dva razloga ne gledam Beoviziju. Prvi je gore pomenuti monopol, nekako spakovan u benigne omote sa mašnama u ovom slučaju, ali koji nam u drugim oblicima prouzrokuje sve probleme i zagorčava život, a drugi je to što događaje ovog tipa pratim isključivo u finalu, ako predstavnici naše zemlje stignu do njega. Ako ne, onda ne gubim vreme. Međutim, uredno sam pratila komentare putem twittera. I shvatila da nisam pogrešila.

Dan posle debakla sam na youtube pronašla pobedničku pesmu i preslušala je. Dok sam slušala pesmu, čitala sam komentare ispod. No, o tome kasnije. Slede moji utisci.

O muzici

Odmah se može primetiti da je Bregović pokušao da pomiri etno zvuk Šumadije sa trenutno aktuelnom – modernom muzikom. Kako melodiju, tako i ritam. E sad, davno sam ispala iz svega ovoga i ne znam koliko sam svojim obrazovanjem kompetentna, tako da ću dati svoje nestručno i laičko, ali ipak čvrsto mišljenje. Da li je potrebno da zauvek težimo baladama ili sladunjavim pesmicama? Ili nečemu što je već milion puta odslušano/komponovano? Ovakve mešavine mogu imati odličan uspeh i pozitivnu kritiku, ukoliko su lepo usklađene. Ne znam da li je ovo urađeno po pravilima teorije muzike, kontrapunkta ili čega već, ali znam da nam je u ovom momentu je svaka inovacija u BILO KOM pogledu dobro došla, i mislim da je ideja za ovako nešto odlična. Činjenica je da nije smeo da eksperimentiše na pesmama za Beoviziju (ne znam da li sam napomenula da ostale dve nisam preslušala, tako da pojma nemam ‘u kom su fazonu’), pogotovo što je isključivo on uticao na izbor, ali o tome ću na kraju. Mislim da je ideja odlična.

O tekstu

Prvo mi je, kao i većini (da ne kažem svima), tekst bio besmislen i tupav. Posle detaljnije analize dolazim do zaključka da je tekst itekako smislen. Pokušajte da ga razumete, bez predrasuda. Među eliptičnim stihovima i simpatične igre reči, ima dosta toga da se pročita.

Eh… Ljubice, Ljubice,
Praviš mi, Ljubice, zazubice
Eh… Stisni me, kissni me
Ljubice, na grudi pritisni me

Ljubiš me k’o balavica, nije te sram
Beograd, Beograd, ja bezobrazan
Ne jednom, ne dvaput, tri puta me
Beograd, Beograd, tri puta po naški je

Balkan Balkan Balkan ovo je Balkan come on!
Hop hop hop ovo je Balkan come on!
Hop hop hop ovo je Balkan come on!
Hop hop hop ovo je Balkan come on!
Hop hop hop ovo je Balkan come on!

Eh… Ljubice Ljubice
Grudi ti Ljubice haubice

Ljubiš me k’o balavica nije te sram
Beograd Beograd ja bezobrazan
Ne jednom ne dvaput tri puta ne
Beograd Beograd tri puta po naški je

Balkan Balkan Balkan ovo je Balkan come on!
Hop hop hop ovo je Balkan come on!
Hop hop hop ovo je Balkan come on!
Hop hop hop ovo je Balkan come on!
Hop hop hop ovo je Balkan come on!

Samo malo samo malo samo malo samo malo
Samo malo samo malo samo malo samo malo
Samo malo samo malo mu ga daj

Ljubiš me k’o balavica nije te sram
Beograd Beograd ja bezobrazan
Ne jednom ne dvaput tri puta ne
Beograd Beograd tri puta po naški je

Neću ulaziti u analizu teksta, verujem da će svako sa imalo čitalačkog iskustva uspeti da shvati da je ovo šaljiva, ljubavna pesma, da odiše patriotizmom, i da je i u tekstu koristio mešavinu ’starog’ i ‘novog’. Da li je i u ovom slučaj to najsrećniji spoj, ne znam. Meni se konkretna priča dopada.

O muzici, tekstu i Evroviziji

Da rezimiram dosadašnje iznošenje, muzika i tekst po mom mišljenju uopšte nisu toliko katastrofične, koliko sam mislila, po komentarima koje sam čula i pročitala. Bukvalno sam očekivala sekunde i narodne napeve, u najboljem slučaju. Ali ova pesma u kombinaciji sa Evrovizijom, nažalost, čini mega debakl. Brego, zapitaj se, kako će lik kome je maternji jezik nemački recimo, uspeti da provali tvoje eliptične stihove i pokušaj da preneseš Šumadinca u prestonicu? Koji nema pojma da je truba karakteristična za te krajeve i da sve, muzika, ritam, tekst, ima određenu simboliku? Lepo od tebe što si pokazao da imaš ‘žicu’, ali ta žica u inostranstvu ume itekako da zvuči falš. Tako da se, iako smatram da pesma ima težinu i vrednost, moram složiti sa većinom. Ovo nije najsrećnija pesma za Evroviziju. Nije pesma kojom se možemo predstaviti strancima, a da uspeju da nas skapiraju u tih nekoliko dana.

O izvođaču

Svi koji me znaju, upoznati su sa mojim odabirom muzike. Volim punk i to je. Daje mi određenu energiju i pomaže mi da ostanem nasmejana, širi pozitivu i optimističnost. Mada, slabo slušam punk u poslednje vreme, ne stižem mnogo toga, ali hoću da naglasim da ne slušam narodnjake, niti me interesuje Grand i bilo šta u vezi sa njim. Hoću da kažem da Milan Stanković, koji peva ovu pesmu, za kog sam čula ranije, ali nemam pojma ništa o njemu osim da ima veštačke zube koje primetih (ili navlake) i da definitivno ‘vuče’ na Čolu, fantastično peva, ima lepu boju glasa i da je ovu pesmu ‘razbio’. Čak smatram da ovom pesmom nije pokazao ni deo talenta i onoga što može i ume svojim glasom. To što ga po netu nazivaju “pederom” mi uopšte nije jasno. Da li je homoseksualcima zabranjeno učešće na Evroviziji? I da li njegovo seksualno opredeljenje utiče na kvalitet njegovog glasa i interpretaciju? Apsolutno ne, tako da svako ko vređa ovog dečka po toj osnovi samo pokazuje koliko je plitak i ne ume da razgraniči ‘babe i žabe’. Dalje, sve uvrede upućenje njemu po pitanju pesme ukazuju na isto. Da li je moguće da gomiletina ljudi ne konta da Milan SAMO PEVA PESMU i da nema drugih dodirnih tačaka sa njom? Pogledajte komentare na youtube-u, ono nema veze sa vezom. Dobio je pesmu, otpevao je majstorski i kraj. Na stranu što je možda ovakav ili onakav i što peva narodnjake. Prozivajte ga za to, za ovo nemate osnova.

I ukratko . . . pesma je ok. Eksperiment koji ima šansu lepo da se oblikuje, ali po mom mišljenju, samo na našim prostorima. Slati ovako nešto u inostranstvo je čist promašaj. Osim ako i njima ne treba inovacija.

Ovaj tekst predstavlja moje lično mišljenje, svaki komentar koji nije vezan za temu i sadržaja je uvredljivog po bilo kojoj osnovi će biti izbrisan, a autor istog biti prijavljen provajderu pomoću server loga i IP adrese.

No comments yet

Ostavite odgovor

