Skip to content

Azbuka upoznavanja

maj 20, 2010

Konačno i ja da se pridružim Azbuci upoznavanja koju je započena Džejni. Svaka čast na ideji, odlična je! Još da nađemo psihologa, da definiše ovolike asocijacije i razotkriveni smo :D

A Alibaba i popaj, crtać koji sam imala na VHSu, uz koji sam odrasla. Azbuka, i moje poznavanje iste. Znam za svako slovo na kom mestu se nalazi. Kao i Čarolija, napravila sam svoju azbuku i njom pisala dnevnik, na koji sam nedavno naišla, pa razmišljam da li da skeniram neke stranice i postavim na blog :)

B Breza, koja raste pored Dunava u Futogu, gde imamo kuću i gde sam provodila letnje raspuste. Drvo sa najlepšom i najnežnijom korom. Sećam se da smo od njene kore i (ako se ne varam) stabljika trske pravili kućice na drvetu. Koju nikada nismo napravili. Bazen, u nedostatku mora. Iako ga retko posećujem. Volim da plivam. Bosiljak, začin koji sve češće uvodim i pokušavam ukućane da naviknem na njegov ukus.

VVoljenje, kao moj alter-ego. Volim sve i svašta. Od destinacija, događaja, podataka, suvenira, sećanja, do nauka, saznavanja, životinja, insekata. Rođeni sam altruista. Ponekad me nervira što toliko volim, gledaju me kao kretena i u pravu su. Svako gleda samo sebe. Visibake, omiljeni cvet, jer su toliko posebne i nežne, da su jednostavno savršene.

GGramatika, izuzetno mi zanimljiva nauka. Dok sam bila mala, rado sam ‘čeprkala’ po rečnicima i pravopisu, a kada bi nam u goste došao neko sa čijim detetom nisam volela da se igram, neretko sam posezala za knjige i govorila: „Ajde da učimo gramatiku“ i dete bi odbilo ili bi mu bilo dosadno, pa su brzo išli kući ili je sedelo sa roditeljima, a ja opet imala svoju slobodu.

D Deca, volim dobru decu. Volim da radim sa njima, da se igramo i učimo, da razgovaramo, družimo se. Verovatno žalim što sam odrasla. Detinjstvo, bez briga i problema. Drama, omiljeni književni žanr, od Antike do danas.

ĐĐomla, moj momak. Veći deo slobodnog vremena mi je trenutno usmereno na njega. Đuveč, jedino jelo od kog mi se, kada sam bila mala, okretao stomak. Mama ga nikad nije pravila, a u vrtiću su me prisiljavali da ga jedem. Sećam se kako sam plakala dok su mi kašiku po kašiku gurali u usta. Ni danas ga ne volim.

EE-knjige, obožavam knjige, a e-knjige su mnogo praktičnije po pitanju prostora tj površine i težine. Pogotovo kada je put u pitanju, poneti 700 e-knjiga nije nikakav problem. Jedva čekam da se dokopam nekog ebook readera ili nečeg sličnog i da uživaaam. (dodatak via Đomla: Sa e-bookova ne moraš brisati prašinu“. )

ŽŽivotinje, volim životinje, oduvek smo imali psa u Futogu, a ja kućne ljubimce u stanu. Kod jednog dečaka (osnovca) na FB sam pročitala sledeće: „Životinje što duže žive zajedno, više se vole, slažu i vežu, a ljudi se više mrze i svađaju“. Mislim da je sve rečeno time. Žvazbuka, Žele zeka i Životinjsko carstvo, koji su nam obeležili detinjstvo.

ZZima sa zimskim radostima, moje omiljeno godišnje doba. Rođena sam u januaru, kažu da ima veze. Zuma, igrica koju sam obožavala da igram. Imala sam je i na telefonu i platila za download.

IIdila, tj priroda. Neretko me lepote prirode ostave bez daha i to nazivam idilom. Idilu za mene predstavlja i sledeća slika

JJovan Jovanović Zmaj, i njegova Riznica pesama za decu. Odrasla uz nju, čak imam dva primerka. Nekada sam sve pesmice znala napamet, sada nekoliko. Jaffa cakes, jedan od omiljenih slatkiša.

KKlizanje, prvi put sam na klizaljke stala sa nepunih šest godina – brat je u to vreme trenirao hokej, pa je to nekako išlo familijarno. Nažalost, u svojoj klizačkoj karijeri se nisam proslavila, pravim velike pauze (višegodišnje), ali strast prema ovom sportu ostaje. Kvasac, me podseća na kiflice koje često pravim u poslednjih godinu dana. Kinder jaje i baka koja ih mi je kupovala i slala na put od 300km :) svako jaje je stavljala u jednu rolnu toalet papira, da bi do mene ostalo čitavo . . . Tada su bila retka i skupa. Knjige, bez kojih ovaj život i svet ne bi imao smisao. Književnost, potpuno novo poimanje tradicije i klasika koje imate u glavi. Kašnjenje, ne kasnim iako trčim u poslednji momenat, a kašnjenje bez javljanja tolerišem do petnaest (akademskih) minuta. Kiki bombone.

LLaž, ne podnosim. Ublaži, prećuti, al nemoj slagati. Teško i opraštam istu. Benigne tj bele laži su manje podložne ovakvoj kritici. Laptop, sprava koja je kod mene kao živo biće, promenila mi je život u potpunosti. Doslovno ga volim.

LJLjubičice, pored visibaka, moj omiljeni cvetić. Ljuljaške na Sajmištu pored kojih smo satima čekali red, zarad pet minuta ljuljanja, da bi nas učiteljica prekinula i da bismo se vraćali u školu.

M Mama, definitivno najbitnija osoba u mom životu. Uvek me je podržavala, razumela, savetovala. Ona je zaslužna za stvaranje mene kakva jesam, za oblikovanje moje ličnosti. Maslačak, od kog smo kao mali pravili venčiće i stavljali ih na glavu. Mačke, koje nisam toliko volela, dok nisam dobila jednu i posle toga postala luda za njima. Munchmallow, ubedljivo najbolji slatkiš otkako znam za sebe, do dana današnjeg. Ali isključivo originalna verzija, nikako ove sa dodavanjem aroma. Maza, bila i ostala, prevelika.

NNovi Sad, najlepši grad na svetu, grad u kom sam rođena, odrasla, školovala se i nemam posao. Nova godina, kao najlepši praznik kad sam bila mala. Danima sam se igrala pored jelke, pa ju je mama kitila pred 25.12. i ostavljala do slave 20.01. Eh, to su bila vremena :)

NJNjegoš, čija su mi dela oduzela pola života dok sam ih čitala i tumačila za ispit. Sada mi je sve to zanimljivo, ali kada se mora . . . Njujork, kao metropola u kojoj nikada ne bih mogla živeti, jer se jednostavno ne bih snašla. Ipak je simpatično predstavljen u seriji Sex&city.

OOnline, stanje koje mi se dešava poslednjih godina. Orah, i njegov hlad, sakupljanje plodova, jesen. Ozbiljnost, nešto što mi se desilo pre 7-8 meseci, mada verujem da ću zauvek ostati neozbiljna. Odgovorna, ali neozbiljna.

PPunk, koji je obeležio polovinu mog života i pomogao mi da preguram najgore godine u najgora vremena na najbolji mogući način. Paštašuta, i način na koji moja mama izgovara naziv ovog jela, njamiii. Prkos, je ono što činim kada me neko uvredi ili povredi. Onda dok se ne odljutim ide sve kontra. Srećom, retko se ljutim :) i ne bez razloga.

R – slovo koje kao mala nisam umela da izgovorim pravilno i svi u dvorištu su me zadirkivali zbog toga. Radoznalost, jedna od dominantnih osobina koje imam. Ali ne u smislu „zanima me šta komšinica kuva“, naprotiv, radoznalost u smislu saznavanja novih stvari. Zanima me sve osim politike.

SSneg, omiljen mi oblik koji voda može da dobije. Kada pada sneg, presrećna sam. Sve mi deluje mirnije, staloženije, manje napeto. A o savršenstvu pahuljica ne moram posebno pisati. Slatkiši su deo moje svakodnevnice, definitivno sam zavisnik od slatkiša. Suze. Smoki, prisutan je otkako znam za sebe, jedini, pored bananica, koji je zadržao oblik, ukus i miris i istrajava sve ove godine. Sankanje uz sneg = vrhunska radost. Umela sam da se sankam na atomcu dok ne budem skroz mokra od penjanja i snega. A kada dođem kući, mama mi skine ski odelo i stavi me na radijator, da se ‘otopim’.

T – Prvo što mi je na ovo slovo palo na pamet je tokata. Uspomene iz muzičke škole. Tufahija, specijalitet koji sam prvi put probala u hotelu Bosna u Banjaluci i pokajala se . . . a svi su toliko pričali o tome, baš sam se razočarala. Ne volim ni tortilje, kad smo već kod hrane na t. Nije da ih ne jedem, samo malo manje volim da ih jedem.

ĆĆufte u paradajz sosu, mmm!

UUslov na fakultetu koji sam redovno davala u oktobru, pa mi je celo leto ‘odlazilo’ na učenje.

F Fabrika čokolade i verovatno u njoj Čarli. Ali onaj iz knjige, ne onaj iz filma. Fortuna i Carmina Burana koju sam imala prilike jedno polugodište da pevam, u srednjoj muzičkoj školi, u horu. Fornetti volem, al ne smem, pa i ne jedem.

HHrčak, mnogo njih koje sam imala tokom godina. Jednom su nam spasili život. Mnogo volim ove male glodare. Harmonika, instrument koji sam svirala osam godina u nižoj muzičkoj školi, koji mi je dao mnogo zadovoljstva, treme, straha, nervoze, sreće, ljubavi, strpljenja, istrajnosti. Hrana, volim da je spremam, volim da je jedem.

CCvekla, često je jedemo zimi kao salatu. Cveće, posebno livadsko, poljsko. Volim svo cveće, ali ne umem dobro da se brinem o njemu, tako da sam uglavnom imala kaktuse koji su najmanje zahtevni. Cipele, bile su isključivo martine ili slične njima, glomazne, kabaste, dečije. Ponekad se setim da sam žensko, pa kupim ponešto što „liči“.

Č Čokolada, forever and ever. Totalni sam zavisnik i nijedan dan ne mogu da provedem bez makar dve kockice iste. Sve vrste volim osim sa suvim grožđem i sa mentolom. Čarape, soknice uglavnom, šarene, dečije.

Džem, od divljih jagoda koje je moj deda brao negde daleko, a baka ga kuvala. Njamiii!

ŠŠvićmobrkl, prezime koje sam izmislila jednom prilikom dok sam preko skajpa razgovarala sa Dzejni i od tada me ona tako zove, a i Đo u poslednje vreme. Simpatično mi je i dopada mi se :) Šnenokle, uvek volela ono žuto, a kada mi sipaju i belo, mešala sam ga dok se skroz ne stopi i postane žuto.

* sve linkovane fotografije su ostale na njihovom prvobitnom hostingu, tako da izvor vidite u adresi. Nijedna fotografija nije downloadovana i ponovo uploadovana, niti je ijedna objavljena na ovom blogu bez linkovanog izvora.
7 komentara leave one →
  1. maj 20, 2010 2:31 am

    Sta klope ima kod tebe :D

  2. Mirjana permalink
    maj 20, 2010 8:50 am

    RIZNICAAA!
    To je, Neni, ona moja čuvena knjiga sa flekom od hrane :)))).
    Jel se sećaš priče? :))

  3. maj 20, 2010 10:08 am

    eto, htedoh da napišem i ja Žvazbuka, i da su izbegavali da mi je kupuju nakon što je moja sestra pokušala da njom opere zube (onom iz tube) i redovno ih „prala“ tako :D

    ono za eknjige je tako istina! :D Neki ljudi ne mogu a meni baš odgovara da povećam font i onda čitam zavaljena u trosed sa mišem razvučenim koliko kabl dozvoljava..uz čaj ili kakao mmmm

    eto a ja na T zaboravih tapenadu..idem odmah da ispravim…

  4. maj 20, 2010 3:01 pm

    Hahahahah, stvarno, klopa pod svakim slovom! :D Ako, tako i treba! :*

  5. januar 17, 2012 3:20 pm

    Lepo, „Politika“ mi je jedna od omiljenijih pesama.

Trackbacks

  1. Neizostavni!!!! #pratipetak #followfriday « Uspesi, padovi i život uopšte
  2. Bedno piskaralo » Moja azbuka

Ostavite odgovor

