Skip to content

Alesandro Karera: „Čudesan život diplomiranih književnika“

jul 8, 2010

Knjigu sam kupila na Sajmu knjiga u Novom Sadu , da li 2007. ili 2008. godine, ne mogu da se setim. Kupila sam je, povrh svih ostalih knjiga, jer sam htela da vidim zbog čega mi je život čudesan :D I to sam je, slučajno, na odlasku ugledala i kupila. Nažalost, do danas je nisam pročitala. Ili nisam imala vremena ili je nešto drugo imalo prioritet. Danas sam je počela čitati i naletela na interesantan pasus, koji sam jednostavno morala da zapišem ovde, tako da otvaram novu kategoriju koja nosi naziv trenutno čitam . . . i u nju planiram postavljati knjige, eseje, tekstove, kritike i sve ono što mi padne šaka ili monitora i učini mi se interesantnim za zapisati.

Deo pasusa koji me je nasmejao, ali i zgrozio svojom istinitošču i bacio u laganu depresiju možete pročitati ispod:

… Jedan nezaposleni diplomirani književnik je prizor koji kida i najtvrđa srca. Jedan nezaposleni diplomirani književnik je neko ko je pošao autoputem života, pogrešno sledio putokaze za radove u toku i sada ne zna više kako da se opet vrati na pravi put. Ništa na svetu nije toliko beskorisno kao nezaposleni diplomirani književnik. Asteroid koji je ispao iz svoje galaksije ima više razloga da egzistira nego nezaposleni diplomirani književnik. Jedan neuron koji živi milijarditi deo sekunde više doprinosi univerzumu nego nezaposleni diplomirani književnik. Jedna jalova genetska mutacija zadovoljnija je svojom ulogom u evoluciji vrste od jednog nezaposlenog diplomiranog književnika.  …

Knjigu još nisam pročitala do kraja. Ukoliko budem smatrala da ima još nešto što vredi dopisati, verovatno ću to i učiniti.

Ovaj odlomak zaintrigirao i naveo na to da je jedan nezaposleni diplomirani književnik nekada ovako razmišljao. Ili neko ko ga je poznavao.

EDIT:

Upravo ovakve sitnice čine diplomirane književnike posebnom vrstom. Nije teško zamisliti št bi se desilo na nekom rođendanskom slavlju komercijalista, berzanskih agenata, vlasnika restorana, vladinih službenika, ekonomista ili diplomiranih iz crkvenog prava, kod bi neko izašao s obaveštenjem da se kiakjere, zepole, frape, krostole i fritole na litvanskom zovu kruščik.

Jedan diplomirani književnik se neće nikad pokajati što je diplomirao književnost, čak ni ako je pao toliko nisko da nema uz sebe ni nočić od sto lira da njime zatvori jedno oko.

No comments yet

Ostavite odgovor

