Skoči na sadržaj

Sirće

31 avgusta, 2012

Znam da sirće vezujete za ishranu i da verovatno znate da pomoću njega možete da očistite fleke i svašta nešto sa svačega nečega. Uglavnom, guglajte sirće za čišćenje i dobićete mnogo tekstova na tu temu. Ono što ja nisam znala, a pretpostavljam ni vi, je da sirće čisti i dezinfikuje bubanj mašine za veš.

Dakle, pre nekih godinu i po dana (da, toliko se i kanim da napišem ovaj tekst) nam je mašina počela da se oseća, da ne kažem da smrdi. Sve šta treba da odradim sam odrađivala (uključivala je praznu na 90 stepeni, veš vadila odmah i sl), ali ništa nije pomoglo. Mi imamo onu mašinu koja se otvara na gore (kao ova na fotografiji), a uzeli smo je jer nam je kupatilo u ovom stanu izuzetno malo, pa kao da uštedimo prostor. Nit smo uštedeli prostor nit novac nit išta. Nit je gorenje kao što je nekad bilo (sve u stanu nam je gorenje – verovali smo prejašnjem iskustvu). Uglavnom, oprala ja nju, izribala sve, ali jok, ne pomaže. I nazovem servis. Javi mi se veoma neprijatan lik. E reko’, Drvce, baš si se usrećila, sad će ovaj da te otkači, a mašina pod garancijom (kupili je 2007.) i nema izlaza, ima da ti smrdi i dalje. Nadvikivasmo se mi tu nekih desetak minuta (dok sam mu objasnila u čemu je problem) kad me čovek upita da li sam probala sa sirćetom.

  • Kako, molim?
  • Sa sirćetom gospođo! Te mašine su mnogo nezgodne, kako da ti kažem, ne mogu da se osuše, jer im je bubanj velikim delom zatvoren, pa se voda sakuplja na dnu, pa se svašta namnoži unutra. Sipaj pola litre sirćeta i stavi da se otkuva, ali praznu. Ako ti ja pošaljem majstora za bezveze, ima da ti naplati izlazak, svejedno što je pod garancijom. A kad sipaš sirće, dodaj u pregradu za prašak i malo sode bikarbone, ima sav kamenac da ti skine, nemoj da kupuješ Calgon, isti efekat ima.

 

Dooobro… rekao mi je gospođo, ali sam odlučila da se pravim da jesam.

Nemam šta da izgubim. Odem u kupatilo, izlijem iz flaše pola litre sirćeta u mašinu (mirisalo mi na zelenu salatu, sećam se kao sad), stavim da otkuva i čekam. Dva sata kasnije, mašina kao nova! I diše i miriše! Nazvala sam čoveka ponovo, da mu se zahvalim :)

 

To sam htela da vam ispričam. Da s vremena na vreme (u proseku jednom u mesec dana) sipate pola litre sirćeta i supenu kašiku sode bikarbone u praznu mašinu za veš i uključite na otkuvavanje. Učiniće dobro za vašu mašinu :)

 

P.S. Električni bokal čistim tako što sipam kesicu limuntusa i malo vode i pustim da prokuva. Nakon toga blista :)

5 komentara leave one →
  1. Dudaelixir permalink
    7 septembra, 2012 9:23 pm

    E, Advokatice, hvala ti puno na ovom savetu, jer i naša mašina Gorenje, smrdi, s vremena na vreme. Ni sami nismo znali u čemu je caka. Isprobaću to, pod obavezno.
    A i za limuntus, čudo jedno! :D

  2. Negoslava permalink
    22 septembra, 2012 11:13 pm

    Sirćetom skidam kamenac sa svega, čaša, pločica, a čak su mi ga preporučili i za tretiranje armalovih slavina koje, usput, ništa ne valjaju.

  3. 3 oktobra, 2012 12:36 pm

    Pozdrav,

    Nisam znao za ovu „uradi sam“ varijantu, ali mi se svidja… Verovatno cemo zena i ja pokusati jednom kad za to dodje vreme…

    Jel to radi i na onim „obicnim“ masinama koje imaju bubanj sa strane (ne vidim zasto ne bi, al da pitam)

    Boris

  4. Drveni Advokat permalink*
    7 oktobra, 2012 12:58 am

    Negoslava, armal je katastrofa. Meni su iz nekog razloga potamnile slavine i ne znam šta da radim da im vratim sjaj :(

    Borise, radi i na običnim mašinama. Samo se ređe pojavljuje, jer su one češće otvorene, pa se lakše suše i ređe dolazi do razvoja mikroorganizama. Od srca preporučujem, meni je pomoglo.

  5. Negoslava permalink
    29 oktobra, 2012 6:46 am

    Probaj sa sirćetom, ali neki blažim rastvorom, jabukovog, recimo. Sirće se preporučuje i u uputstvu za upotrebu.

Postavi komentar